نخست وزیر اسلواکی هم به کرونا مبتلا شد

به گزارش استدیو مرینا، همزمان با به قرنطینه رفتن بعضی از مقامات اروپایی، نتیجه آزمایش کرونای نخست وزیر اسلواکی پس از شرکت در نشست اتحادیه اروپا مثبت اعلام شد.

نخست وزیر اسلواکی هم به کرونا مبتلا شد

به نقل از خبرگزاری فرانسه، آزمایش کرونای ایگور ماتوویچ، نخست وزیر اسلواکی، یک هفته پس از شرکت در نشست اتحادیه اروپا در بروکسل مثبت اعلام شد.

گمان می رود که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، هم در همین نشست به ویروس کرونا آلوده شده باشد. همین مسئله مجوب شده است شماری از مقامات اروپایی و مقامات عالی رتبه فرانسوی خود را قرنطینه نمایند.

ماتوویچ با انتشار نتیجه آزمایش خود در صفحه فیس بوک نوشت امروز من هم یکی از شما هستم. این سیاستمدار 47 ساله گفت: من قرار بود تعطیلات کریسمس را با یاری به یک بیمارستان بگذرانم. اما حالا برنامه های من اندکی متفاوت خواهد بود.

روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری اعلام نمود نتیجه آزمایش کرونای ماتوویچ پنجشنبه اعلام شد و از آن موقع همه فعالیت های وی لغو شده است.

بنا بر اعلام رسانه های محلی از همه وزیران و معاونان دولت خواسته شده است آزمایش کرونا بدهند. پس از آن دو تن از مقامات دولت، ورونیکا رمیسووا، معاون نخست وزیر، و یاروسلاو ناد، وزیر دفاع، اعلام نمودند به ویروس کرونا آلوده شده اند.

مکرون و ماتوویچ تا به امروز آخرین سران دولتی در دنیا هستند که به کووید-19 مبتلا شدند. پیش از آن ها نیز بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بیمار شده بودند.

از زمان شروع همه گیری، اسلواکی بیش از 146 هزار مورد ابتلا به کووید 19 ثبت نموده است که حدود 4 هزار مورد آن مربوط به روز پنجشنبه است. تا به امروز هزار و 400 نفر از از بیماران نیز جان باخته اند. اسلوواکی 5.4 میلیون نفر جمعیت دارد.

قرار است از امروز محدودیت های جدیدی در اسلواکی از جمله تعطیلی کسب و کار های غیرضروری در ساعت 17 اعمال گردد. از مردم هم خواسته شده است در خانه های خود بمانند.

وزارت بهداشت اسلواکی آدینه اعلام نمود این کشور نخستین واکسن های خود را 26 دسامبر دریافت کرد و احتمالا واکسیناسیون هم در همان روز یا یک روز بعد شروع خواهد شد. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1351

به "نخست وزیر اسلواکی هم به کرونا مبتلا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر اسلواکی هم به کرونا مبتلا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید