هند پیشنهاد پاکستان برای الگوبرداری نحوه توزیع بسته های معیشتی را رد کرد

به گزارش استدیو مرینا، وزارت خارجه هند ضمن واکنش به پیشنهاد عمران خان مبنی بر الگو دریافت از شیوه توزیع بسته های معیشتی و پول بین اقشار ضعیف جامعه آن را رد کرد.

هند پیشنهاد پاکستان برای الگوبرداری نحوه توزیع بسته های معیشتی را رد کرد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از داون نیوز، عایشه فاروقی سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت: رد پیشنهاد عمران خان نخست وزیر پاکستان که برای حل مسائل اقشار ضعیف جامعه هند مطرح شده بود باعث تاسف است.

وی تصری کرد: ما قصد داشتیم تجربیات خود برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه در شرایط بحرانی کرونا را در اختیار هند قرار دهیم زیرا عملکرد ما حاصل تحقیق و پژوهش یک تیم تخصصی اروپایی بود.

فاروقی گفت: در کشورهای آسیای جنوبی اقشار ضعیف بخش عمده ای جامعه را تشکیل می دهند و اگر دولت ها با تحقیق و پژوهش لازم طرح ها را اجرایی نکنند ممکن است جان شهروندان به خطر بیفتد.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان افزود: ما نیز چون هند بر ای حمایت از اقشار ضعیف مشکل داشتیم ولی توزیع مبالغ نقدی و بسته های معیشتی با شیوه ای مناسب جلوی بسکمک از مسائل را گرفت.

عمران خان به کشورهای عضو اتحادیه جنوب آسیا (سارک) پیشنهاد داده بود که در صورت تمایل می توانند برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه خود اقدام پاکستان را الگو برداری کنند.

عمران خان با اشاره به تحقیق شیکاگوبوث به شرایط وخیم مردم هند حین بیماری کرونا اشاره کرده و تاکید کرده بود که حاضر است به دولت دهلی نو برای کمک به اقشار ضعیف جامعه کمک کند.

سخنان عمران خان واکنش مسئولین وزارت خارجه هند را در پی داشته و آنها گفتند: بدهی های خارجی پاکستان بسیار زیاد است و بهتر است به جای کمک به دیگر کشورهای جهان برای پرداخت بدهی های خود تلاش بیشتری انجام دهد.

وزارت خارجه هند مدعی شد: مجموع بسته های حمایتی که از سوی دولت هند توزیع شده بیش از تولید ناخالص ملی پاکستان است.

گفتنی است دو کشور هند و پاکستان با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا مبتلا هستند ولی تنش های سیاسی دو کشور علی رغم شیوع این ویروس کاهش پیدا نکرده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1019

به "هند پیشنهاد پاکستان برای الگوبرداری نحوه توزیع بسته های معیشتی را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند پیشنهاد پاکستان برای الگوبرداری نحوه توزیع بسته های معیشتی را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید