واکنش چین به خبر احتمال فروش تسلیحات پیشرفته آمریکا به تایوان

به گزارش استدیو مرینا، پکن به خبر کوشش آمریکا برای فروش تسلیحات پیشرفته به تایوان به شدت واکنش نشان داد.

واکنش چین به خبر احتمال فروش تسلیحات پیشرفته آمریکا به تایوان

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت خارجه چین امروز (سه شنبه) گفت که اقدامات قانونی و لازم در واکنش به فروش بیشتر تسلیحات از سوی آمریکا به تایوان را اتخاذ خواهد نمود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این اظهارات پس از آن از سوی وزارت خارجه چین مطرح شد که منبعی در کاخ سفید از اقدامات آینده واشنگتن برای فروش سه نوع تسلیحات پیشرفته به تایوان اطلاع داد.

این منابع مطلع به سی ان ان گفته اند که دولت ترامپ میخواهد سلاح های جدیدی شامل سامانه های راکت انداز دارای قابلیت تحرک بالا (هیمارس) با برد بیش از 300 کیلومتر، موشک های کروز هواپایه SLAM-ER با برد 270 کیلومتر و غلاف سنسور خارجی برای جنگنده های اف-16 را به تایوان بفروشد.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا نیز درباره فروش سلاح های جدید به تایوان به سی ان ان گفت: طبق رویه های سیاسی موجود، تا زمانی که این مسئله رسماً به اطلاع کنگره نرسد ما در موردش اظهارنظر نمی کنیم.

فروش سلاح از سوی آمریکا به تایوان همیشه جزو اختلافات واشنگتن و پکن بوده است. مقامات چین تأکید دارند که فروش سلاح به تایوان نقض حاکمیت ملی چین محسوب می گردد.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری خود در پکن امروز گفت که آمریکا باید سریعاً فروش تسلیحات به تایوان را متوقف کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1226

به "واکنش چین به خبر احتمال فروش تسلیحات پیشرفته آمریکا به تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش چین به خبر احتمال فروش تسلیحات پیشرفته آمریکا به تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید