ورود عراق به مرحله همه گیری کرونا

به گزارش استدیو مرینا، حسن التمیمی، وزیر بهداشت عراق امروز (دوشنبه) اظهار داشت که آمار فزاینده مبتلایان به کرونا نشان می دهد که این کشور وارد مرحله همه گیری جدی و خطرناک این ویروس شده است.

ورود عراق به مرحله همه گیری کرونا

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

در بیانیه ای که وزارت بهداشت منتشر کرده، التمیمی گفته که افزایش شمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا نشانگر این است که عراق در حال ورود به مرحله خطرناک همه گیری این ویروس شده است.

وی با بیان اینکه تا به امروز هیچ درمانی برای کرونا کشف نشده، اضافه نمود: وزارت بهداشت عراق برای بستری شدن بیماران کرونایی در حال تجهیز و راه اندازی فوری چندین بیمارستان 400 تختخوابی است.

التمیمی تاکید کرده که این وزارتخانه به اقدام ها و تلاش های خود برای شناسایی و درمان مبتلایان به ویروس کرونا در عراق شدت می بخشد.

وزیر بهداشت عراق گفته که آمار بهبودی از ویروس کرونا در کشور عراق، 45 درصد و مرگ و میر نیز به 3.5 درصد رسیده است.

وی توضیح داده که شمار مبتلایان به ویروس کرونا به ازای هر یک میلیون نفر در عراق به 27 مورد رسیده، در حالی که این آمار در کشورهای توسعه یافته 250 نفر است.

نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا، 24 فوریه (5 اسفند 98) در عراق ثبت و شناسایی شد.

مقام های عراقی بلافاصله پس از انتشار ویروس کرونا در این کشور اقدام های پیشگیرانه سراسری از جمله شامل تعطیلی مدارس، دانشگاه ها، ادارات و زیارتگاه ها، لغو پروازها، بستن مرزهای زمینی، ممنوعیت رفت وآمد درون شهری و برون شهری را به اجرا گذاشتند.

با وجود این اقدام های پیشگیرانه برای مهار کرونا که از همان نخستین روز ثبت ویروس در عراق به مرحله اجرا درآمده از ابتدای ماه جاری میلادی (ژوئن) فرایند ابتلا به این بیماری با رشد چندین برابری روبرو شده است.

ابتلا به ویروس کرونا در عراق که تا پیش این بر اساس گزارش های رسمی، حدود 100 نفر در روز بود در آغاز ماه جاری (ژوئن) به بیش از یک هزار مورد در روز رسیده و در هفته جاری به بالای یک هزار و 500 مورد روزانه افزایش یافته است.

بر پایه اعلام شامگاه دیروز (یکشنبه) وزارت بهداشت عراق، تا به امروز 30 هزار و 868 مورد ابتلا، یک هزار و 100 فوتی و 13 هزار 935 مورد بهبودیافته از کرونا در این کشور ثبت شده است.

ویروس کرونا تا به امروز 8 میلیون و 994 هزار و 429 نفر را مبتلا و موجب فوت 468 هزار و 514 نفر شده است. آمریکا از نظر ابتلا و موارد کشته شده در اثر ویروس کرونا در رتبه نخست قرار گرفته است.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان رااینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1042

به "ورود عراق به مرحله همه گیری کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود عراق به مرحله همه گیری کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید