(ویدئو) روایتی خبرساز از ارتباط شهید آوینی و غزاله علیزاده

به گزارش استدیو مرینا، پخش روایتی از رابطه شهید آوینی با غزاله علیزاده نویسنده مشهور در مستند آقا مرتضی خبرساز شده و نقدها زیادی به همراه داشته است.

(ویدئو) روایتی خبرساز از ارتباط شهید آوینی و غزاله علیزاده

مستند هفت قسمتی آقا مرتضی با موضوع زندگی شهید سیدکامران (مرتضی) آوینی به کارگردانی سیدعباس سیدابراهیمی هر شب ساعت 20 از شبکه سه سیما پخش می گردد و در بخشی از اولین قسمت این مستند به موضوع ارتباط میان سیدمرتضی آوینی و غزاله علیزاده (شاعر) اشاره شده است.

این مستند در سازمان هنری رسانه ای اوج فراوری شده است.

در بخشی از اولین قسمت این مستند به نقل از دوستان شهید آوینی بر این نکته تأکید شده است که در ماجرای ارتباط میان آوینی و غزاله علیزاده، کشش از سوی غزاله علیزاده بوده و مرتضی بت خوبی برای الهام غزاله علیزاده بوده است.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

این بخش بازتاب وسیعی یافته واکنش های انتقادی زیادی در شبکه های اجتماعی در پی داشته است. کاربران زیادی روایت ارائه شده از ماجرای ارتباط آوینی و علیزاده را زیر سوال برده اند و آن را نوعی توجیه دانسته اند. عده ای هم به تمسخر این روایت پرداخته اند.

فاطمه غزاله علیزاده متولد بهمن 1327 و درگذشته به تازیخ 21 اردیبهشت 1375، نویسنده و شاعر ایرانی است که از آثار مشهور او رمان دوجلدی خانه ادریسی ها است.

او کار ادبی خود را از دهه چهل خورشیدی و با انتشار داستان های کوتاه در مشهد شروع کرد. او دو بار ازدواج کرد. بار نخست با بیژن الهی و بار دیگر با محمدرضا نظام شهیدی.

علیزاده که از بیماری سرطان رنج می برد بعد از دو بار اقدام به خودکشی ناموفق، انتها در 21 اردیبهشت سال 1375، در روستای جواهرده رامسر، با حلق آویز کردن خود دست به خودکشی زد.

کتاب خانه ادریسی ها، سه سال پس از مرگ غزاله علیزاده، جایزه بیست سال داستان نویسی را به خود اختصاص داد.

مستند آقا مرتضی بازتاب هایی دیگری هم داشته است از جمله اینکه حسین معززی نیا از منتقدان سینمایی در یادداشت بسیار تند از این مستند انتقاد نموده است. معززی نیا معتقد است که حق نشر در این اثر رعایت نشده است. او همچنین این مستند را سر هم شده خوانده است.

منبع: فرارو
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1640

به "(ویدئو) روایتی خبرساز از ارتباط شهید آوینی و غزاله علیزاده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(ویدئو) روایتی خبرساز از ارتباط شهید آوینی و غزاله علیزاده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید