پذیرایی به سبک خانه در خودرو!

به گزارش استدیو مرینا، خبرگزاری مهر: به تازگی طرح خیره کننده ای برای خودروها ارایه شده که فضای داخل آنها دسته کمی از یک خانه و امکانات راحت آن ندارد. طراح معروف کانادایی ونسا ساپا از شرکت HGTV می گوید: اساسا خودروها در حال تبدیل شدن به فضای دیگری برای زندگی روزمره هستند.

پذیرایی به سبک خانه در خودرو!

او در نظر دارد این فرمول جدید را در نمایشگاه بین المللی خودروی کانادا که به زودی شروع به کار می نماید ارایه کند.

این درحالی است که پیشتر هم سایر شرکتهای خلاق در این عرصه دست به کار شده اند. مدل مفهومی Oasis یک خودروی برقی فراتر از تصورات فعلی است که قابلیت حرکت به طور اتوماتیک یا توسط راننده را دارد. این فناوری توسط شرکت سوئیسی Rinspeed ارایه شده است.

در مدل مورد نظر محققان، شیشه جلوی خودرو در واقع یک نمایشگر مجازی است که می توان از فناوری لیزری هولوگرافیکی در آن استفاده کرد.

خودروهایی همچون Oasis مرز میان خانه و خودرو را بسیار کمرنگ نموده اند. این همان چیزی است که در صحبتهای مایکل استاپلتون، مدیر طراحی داخلی جنرال موتورز هم دیده می گردد. او می گوید: وقتی خبری از فرمان در خودرو نباشد این یعنی فضای بیشتری برای لذت بردن از رانندگی خواهیم داشت.

اما روشن است که حذف فرمان در خودرو تنها ابتکار لازم برای تبدیل یک سیستم حرکتی به فضایی راحت و دلنشین همچون خانه نیست. محققان به خودرویی اشاره می نمایند که داشبورد آن همچون میز پذیرایی است که می توان نوشیدنی و غذا را به راحتی بر روی آن خورد.

منبع: برترین ها
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 541

به "پذیرایی به سبک خانه در خودرو!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پذیرایی به سبک خانه در خودرو!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید