پیشنهاد انتخاب دستیار ویژه گفت و گوی اجتماعی از سوی وزارت تعاون به دولت

به گزارش استدیو مرینا، وزارت تعاون با هدف ایجاد سازوکاری برای گفت و گوی صمیمانه، عالمانه و اجتماعی میان دولت و مردم با بهره گیری از ظرفیت روابط عمومی ها، پیشنهاد کرده است تا مرکز روابط عمومی در سازمان ها و وزارت خانه ها به مرکز روابط عمومی و گفت و گوی اجتماعی ارتقا داده شود و یا یک دستیار ویژه گفت و گوی اجتماعی برای تحقق این امر منصوب شود.

پیشنهاد انتخاب دستیار ویژه گفت و گوی اجتماعی از سوی وزارت تعاون به دولت

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف ایجاد سازوکاری برای گفت و گوی صمیمانه، عالمانه و اجتماعی میان دولت و مردم با بهره گیری از ظرفیت روابط عمومی ها، پیشنهاد نموده است تا مرکز روابط عمومی در سازمان ها و وزارت خانه ها به مرکز روابط عمومی و گفت و گوی اجتماعی ارتقا داده شود و یا یک دستیار ویژه گفت و گوی اجتماعی برای تحقق این امر منصوب شود.

امروزه ارتباطات و توسعه آن به اسم راهکاری موثر در پیشبرد اهداف و فعالیت ها در عرصه های مختلف شناخته می شود که همه افراد، نهاد ها و سازمان ها به آن احتیاجمند هستند، به نحوی که درک این مهم و بکارگیری آن در محیط سازمانی سبب می شود تا افراد نه تنها در ایفای وظایف درون سازمانی پیروز عمل نموده، بلکه بتوانند ارتباط موثری هم با تمامی بخش های سازمان برقرار نمایند.

افزون بر ارتباطات درون سازمانی، سازمان ها و نهاد ها برای هماهنگی های میان بخشی و ارتباط با دنیای خارج از سازمان، احتیاجمند حوزه ارتباطی هستند که با شناخت دقیق از درون و بیرون نهاد، مدیران را برای تصمیم گیری هدایت کند، بنابراین احتیاج به این مهم با هدف ایجاد هماهنگی درون و برون سازمانی موجب شد که بخشی با اسم روابط عمومی تشکیل شود.

روابط عمومی به اسم مهندسی توافق و تفاهم، نقش راهبردی در نظام مدیریتی یک سازمان بر عهده دارد، به نحوی که یک روابط عمومی کارآمد و متخصص می تواند سازمان خود را مورد اقبال، محبوبیت و رضایت افکار عمومی قرار دهد. بعلاوه در نقطه مقابل و درصورت نداشتن چنین ویژگی هایی، می تواند رویگردانی جامعه از سازمان و افزایش انتقاد ها و بی تفاوتی های مخاطبان را به همراه داشته باشد.

علاوه براین، اعتماد یکی از عناصر کلیدی در توسعه مناسبات اجتماعی بشمار می رود، بعلاوه اعتماد اجتماعی (اعتماد عمومی) برای دولت، به مثابه یک سرمایه اجتماعی قلمداد می شود و تقویت آن برای تمامی دولت ها ضروری می باشد. از طرفی پاسخ گویی به شهروندان به اسم یکی از وظایف کلیدی دولت ها، از جمله مسئولیت های مهم روابط عمومی ها بشمار می رود، به نحوی که روابط عمومی جوابگو می تواند ضمن بهبود نگرش مردم نسبت به دولت، اعتماد ملت نسبت به دولت را افزایش دهد؛ بنابراین روابط عمومی ها با تقویت ارتباطات برون سازمانی (بین جامعه و دولت) نقش خطیری در بازسازی اعتماد مردم و اصلاح رابطه دولت و مردم ایفا می نمایند.

به همین دلیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف ایجاد سازوکاری برای گفت و گوی صمیمانه، عالمانه و اجتماعی میان دولت و مردم با بهره گیری از ظرفیت روابط عمومی ها، به هیئت دولت پیشنهاد نموده است تا مرکز روابط عمومی در سازمان ها و وزارت خانه ها به مرکز روابط عمومی و گفت و گوی اجتماعی ارتقا داده شود و یک ماموریت ویژه این مرکز را مصاحبه با گروه های ذی ربط و ذی نفع دستگاه خود قرار دهند و یا یک دستیار ویژه گفت و گوی اجتماعی برای تحقق این امر منصوب نمایند. این پیشنهاد مراحل آنالیز خود را در کمیسیون فرهنگی هیئت دولت طی می نماید.

پیش از این و در زمان انتصاب علی ربیعی سخنگوی دولت، حسن روحانی در حکم خود دستیاری ارتباطات اجتماعی را هم در کنار سخنگویی دولت به علی ربیعی واگذار نموده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1744

به "پیشنهاد انتخاب دستیار ویژه گفت و گوی اجتماعی از سوی وزارت تعاون به دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد انتخاب دستیار ویژه گفت و گوی اجتماعی از سوی وزارت تعاون به دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید