چرا هوای تهران همچنان آلوده است؟

به گزارش استدیو مرینا، معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران درباره چرایی آلودگی هوا در پایتخت باوجود کاهش تردد خودروها گفت: در هر شرایطی پایداری هوا سبب آلودگی هوا می گردد و خودروها بر شدت آن موثرترند نه فراوری آن.

چرا هوای تهران همچنان آلوده است؟

به گزارش خبرنگاران، هوای پایتخت طی اسفند ماه سال جاری پس از شیوع بیماری کرونا، تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و کاهش ساعات اداری، چهار روز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت. هوای نامطلوب پایتخت این سوال را به وجود آورده است که چرا در روزهایی که با کاهش تردد افراد و خودروها در شهر روبرو هستیم هوا همچنان آلوده است؟

محمد رستگاری در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه بر اساس آخرین سیاهه انتشار شهر تهران خودروهای سواری 13.9 درصد در فراوری ذرات معلق اثر گذارند، اظهار کرد: تحت هر شرایطی، پایداری هوا و عدم وزش باد موثر سبب آلودگی هوا می گردد. در شرایطی که با پایداری هوا روبرو باشیم این امکان وجود دارد که طی3 تا 4 ساعت کیفیت هوا از شرایط سالم به ناسالم تغییر کند اما اگر منابع آلاینده در شرایط پایداری هوا به صورت گسترده فعال نباشد سرعت آلوده شدن هوا کمتر خواهد شد.

معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران با تاکید بر اینکه منابع آلاینده از جمله خودروها بر شدت آلودگی آلودگی هوا موثر هستند، گفت: نباید انتظار داشته باشیم که چون تردد خودروها کم شده است آلودگی هوا نداشته باشیم.

رستگاری اضافه نمود: باید توجه کنیم که در حال حاضر سایر منابع آلاینده ما از جمله موتورسیکلت ها، خودروهای دیزلی، نیروگاه ها و ... در حال فعالیت و فراوری آلودگی هستند.

وی در سرانجام تاکید نمود: واحدهای عظیم مقیاس و آلاینده در تهران از جمله نیروگاه ها به صورت روزانه توسط محیط زیست پایش می شوند و نمی توان گفت که این واحدها علت آلودگی هوای روزهای اخیر بوده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 796

به "چرا هوای تهران همچنان آلوده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا هوای تهران همچنان آلوده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید