چگونه سینه مرغ را فیله کنیم

به گزارش استدیو مرینا، مزیت فیله کردن سینه مرغ در طبخ سریع آن است، به طوری که می توان آن را داخل تابه و در عرض 5 دقیقه پخت. فیله هایی که در فروشگاه های مواد غذایی به فروش می رسند عموما یک میزان نیستند. بنابراین، ترجیحا بهتر است سینه مرغ بدون استخوان و پوست را خریداری نموده و آن ها را خودمان برش بزنیم. فیله مرغ هنگام پخت در مقایسه با سینه مرغ، کاملا پخته و آبدار می ماند. اینکه چگونه سینه مرغ را فیله کنیم کار دشواری نیست احتیاج به مهارت خاصی ندارد.

چگونه سینه مرغ را فیله کنیم

در برخی از سوپرمارکت ها و فروشگاه ها می توانید فیله مرغ آماده پیدا کنید که مطمئنا گزینه مناسبی است. اما اگر سوپرمارکت محل شما فیله مرغ نداشته باشد یا اگر قیمت آن به طور قابل توجهی بالاتر باشد چه می کنید. اما اگر یاد بگیریم چگونه سینه مرغ را فیله کنیم می توانیم در کاهش هزینه های خانه موثر بوده و در عین حال مهارت تازه ای را نیز فرا بگیریم. بر این اساس، در ادامه می خواهیم روش صحیح فیله کردن سینه مرغ را به شما آموزش دهیم.

استفاده از چاقوی تیز

در واقع، فیله مرغ همان سینه مرغ است که از وسط دو نیم شده و ضخامت یکسانی دارند. پیچیده ترین قسمت این فرایند، نحوه نصف کردن سینه مرغ است. ابتدا باید از تیز بودن چاقویی که استفاده می کنید اطمینان حاصل کنید. این امر به پاره نشدن مرغ یاری می نماید. به مرور و با چندبار تمرین به راحتی می توانید برش های یکسان و یک مقدار ای بزنید.

نکته:

سعی کنید سینه مرغ را به مدت 10 تا 15 دقیقه قبل از آماده سازی منجمد کنید، تا برش زدن سینه مرغ راحت تر گردد.

برش های یک مقدار

اولین قدم این است که سینه مرغ را با دقت از وسط به دو نیم کنید. رگ داخل سینه مرغ را برداشته و سینه را روی تخته برش قرار دهید. آن را با کف دست صاف نگه دارید و با استفاده از چاقوی تیز بادقت از وسط برش دهید (به موازات تخته برش). برخی اوقات ضروری است که مرغ را مثل یک کتاب باز کنید و یک برش نهایی بزنید تا دو نیمه از هم جدا شوند.

نکته:

قرار دادن مرغ نزدیک لبه تخته، برش را راحت تر می نماید.

کوبیدن فیله

پیش از کوبیدن فیله مرغ یک تکه نایلون روی آن بکشید، یا فیله ها را داخل یک کیسه پلاستیکی زیپ دار قرار دهید. این کار از متلاشی شدن گوشت جلوگیری می نماید. مراحل سخت به انتها رسیده است و اکنون وقت آن رسیده که فیله ها را به سلیقه خود بپزید.

نکته:

پلاستیک را محکم روی فیله پهن کنید، تا هنگام کوبیدن آن چین و چروکی روی نایلون وجود نداشته باشد و تمام بخش ها به یک مقدار کوبیده شوند.

نکته انتهای

با کمی تمرین، می توانید فیله هایی با ضخامت یکسان داشته باشید. بهتر است فیله های مرغ را بشویید و با حوله کاغذی خشک کنید. قبل از سرخ کردن فیله ها از داغ بودن تابه مطمئن شوید، زیرا رعایت نکته در قهوه ای طلایی شدن دو طرف فیله ها موثر است. همواره از چاقوی آشپزخانه تیز بهره ببرید. اگر متوجه شدید که چاقو شما هنگام برش زدن می لغزد، می توانید تیغه چاقو را به روغن آغشته کنید (یا از اسپری روغن بهره ببرید). انجام این کار قبل از برش زدن، به روان شدن چاقو و ایجاد برش های یکسان و مساوی یاری می نماید.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 12 تیر 1401 بروزرسانی: 12 تیر 1401 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 2038

به "چگونه سینه مرغ را فیله کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه سینه مرغ را فیله کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید