کوبا: آمریکا افسران نظامی را به کودتا در ونزوئلا تحریک می نماید

به گزارش استدیو مرینا، ­نماینده کوبا در سازمان ملل ضمن اعلام اینکه آمریکا افسران نظامی را به کودتا در ونزوئلا تحریک می نماید از سوء استفاده آمریکا از شورای امنیت برای اقدام علیه دولت قانونی ونزوئلا ابراز تاسف کرد.

کوبا: آمریکا افسران نظامی را به کودتا در ونزوئلا تحریک می نماید

به گزارش، ­نماینده کوبا در سازمان ملل متحد از اینکه آمریکا از شورای امنیت برای اقدام ضد دولت قانونی ونزوئلا سوء استفاده می نماید، ابراز تاسف کرد.

آنایانسی رودریگز کامیجو (Anayansi Rodríguez Camejo) معاون وزیر خارجه و نماینده کوبا در سازمان ملل در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره ونزوئلا گفت: آمریکای لاتین و کارائیب امروز با چالش های جدی روبرو شده است هر چند رهبران آمریکای لاتین و کارائیب در سال 2014 منطقه خود را منطقه صلح نامیدند.

وی اضافه کرد: این اقدام کشور های آمریکای لاتین و حوزه کارائیب با مفاد منشور سازمان ملل متحد یعنی عدم دخالت بیگانگان به صورت مستقیم و غیر مستقیم در امور داخلی هر کشور دیگر و احترام به مبادی و اصول حاکمیت ملی و حقوق مساوی و حق ملت ها در معین سرنوشت خود نیز همخوانی دارد.

رودریگز کامیجو گفت: دولت آمریکا منطقه آمریکا لاتین و به طور معین ونزوئلا را تهدید می نماید. دولت آمریکا گفته است که در خصوص ونزوئلا همه گزینه ها روی میز است. منطقه آمریکای لاتین و حوزه کارائیب در برهه زمانی کنونی شرایطی مثل خشکسالی دارد بنابراین باید جلوی هر آتش سوزی که مخالف با منافع ملی همه کشورهاست را گرفت. من متاسفم بخاطر آنچه که امروز نماینده آمریکا در این نشست اعلام کرد.

نماینده کوبا اضافه کرد: من بسیار متاسفم که آمریکا کوشش می نماید با استفاده از شورای امنیت ضد دولت قانونی ونزوئلا اقدام می نماید. آمریکا و همپیمانانش امنیت منطقه آمریکای لاتین و کارائیب را تهدید می نمایند. آمریکا و همپیمانانش قصد دارند که بر ونزوئلا مسلط شوند تا از این طریق اراده مردم و سازمان هایی که در انتخابات 20 مه 2018 مشارکت داشتند را بیازمایند؛ انتخاباتی که بعضی از معترضان آن را تحریم کردند.

وی گفت: ما از انقلاب بولیواری مردم ونزوئلا حمایت می کنیم علاوه بر این ما بر حمایت مردمی و نظامی از مردم ونزوئلا و دولت قانونی این کشور که در راس آن مادورو واقع شده است تاکید می کنیم. ما به شدت کودتا برای تشکیل دولتی که حامی منافع آمریکا در ونزوئلا باشد را محکوم می کنیم.

نماینده کوبا ادامه داد: ما بعضی پیشنهاد های ارائه شده به افسران بولیواری مبنی بر شرکت در کودتا در ونزوئلا را محکوم می کنیم. ما باید از حق قانونی این کشور دوست و برادر با تمسک به حفظ کرامت با استناد به اصل حق ملت ها در حاکمیت ملی دفاع کنیم. ما آنچه که در جریان کودتای 2002 در ونزوئلا رخ داد، تحریم نفتی 2003 و تهدید حمله نظامی آمریکا به ونزوئلا و ترور مادورو را فراموش نکرده ایم.

­نماینده کوبا در سازمان ملل گفت: برای غلبه بر نظام ونزوئلا راه اعمال قدرت و زور را آزموده اند که با شکست روبرو شده است بنابراین باید از قدرت و تهدید و دخالت در امور داخلی این کشور خودداری گردد. تاریخ در خصوص کسانی که از حمله نظامی و دخالت در امور داخلی ونزوئلا حمایت می نمایند قضاوت خواهد نمود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 122

به "کوبا: آمریکا افسران نظامی را به کودتا در ونزوئلا تحریک می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوبا: آمریکا افسران نظامی را به کودتا در ونزوئلا تحریک می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید