جهانگردی اردن در نیمه نخست امسال میزبان سه میلیون جهانگرد بوده است

به گزارش استدیو مرینا، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، جهانگردی اردن در نیمه نخست امسال میزبان سه میلیون جهانگرد بوده است.

جهانگردی اردن در نیمه نخست امسال میزبان سه میلیون جهانگرد بوده است

براساس آمارهای اخیر دولت اردن، بخش توریستی این کشور در فاصله ماههای ژانویه تا جولای 2023 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد افزایش توریست داشته و در مجموع سه میلیون نفر به این کشور عربی سفر نموده اند.

فیصل شبول وزیر ارتباطات دولت اردن گفت: این پادشاهی در هفت ماه اول سال 2023 از بیش از سه میلیون توریست میزبانی کرد که نشان دهنده افزایش بیش از 50 درصد توریستی ورودی به اردن است، در حالی که عایدیهای توریستی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نزدیک به 60 درصد افزایش یافته است.

او که سخنگوی رسمی دولت نیز هست، این آمارها را در دومین کنفرانس سالانه با عنوان نقش رسانه ها در دستیابی به توسعه پایدار در بخش توریستی گفت.

وزیر توریستی اردن نیز شرح داد که توریستی 14.6 درصد به فراوری ناخالص داخلی اردن یاری می نماید و به طور مستقیم تقریبا زمینه اشتغال 57 هزار نفر را فراهم نموده است.

آمارهای منتشر شده حاکی از آن است که عایدی توریستی اردن تنها در ماه ژوئن به 630 میلیون دلار رسیده که نشان دهنده افزایش قابل توجه 28.8 درصدی نسبت به ماه مشابه در سال گذشته است.

علاوه بر این، هزینه های شهروندان اردنی برای سفر و فعالیت های توریستی خارج از کشور با 46.6 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 905.5 میلیون دلار در نیمه اول سال رسیده است.

بعلاوه در سه ماه نخست سال 2023، عایدی توریستی اردن شاهد افزایش 88.4 درصدی نسبت به دوره مشابه در سال قبل بود و به 1.671 میلیارد دلار رسید که به علت افزایش قابل توجه ورود توریستان به اردن بوده است.

منبع: همگردی
انتشار: 31 مرداد 1402 بروزرسانی: 31 مرداد 1402 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 2240

به "جهانگردی اردن در نیمه نخست امسال میزبان سه میلیون جهانگرد بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهانگردی اردن در نیمه نخست امسال میزبان سه میلیون جهانگرد بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید