یونهاپ: کره شمالی ساخت زیردریایی 3000 تنی را تکمیل نموده است

به گزارش استدیو مرینا، به گفته مقامات اطلاعاتی کره جنوبی و آمریکا، پیونگ یانگ ساخت زیردریایی 3000 تنی خود را به خاتمه رسانده و منتظر زمان مناسب برای رونمایی است.

یونهاپ: کره شمالی ساخت زیردریایی 3000 تنی را تکمیل نموده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به گفته بعضی منابع، مقامات اطلاعاتی کره جنوبی و آمریکا ادعا می نمایند کره شمالی برای رونمایی از یک زیردریایی 3000 تنی جدید آمادگی دارد و فقط منتظر زمان مناسب برای این کار است.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، این ارزیابی بعد از آن بیان شده که یک اندیشکده آمریکایی اظهار داشت پیونگ یانگ یک شناور تست موشکی با قابلیت فرو رفتن در آب را در سایت تست موشکی خود جابه جا نموده که احتمالاً نشانه تست آینده یک موشک بالستیک قابل پرتاب از زیردریایی (SLBM) است.

این منابع گفتند: مقامات اطلاعاتی هر دو کشور کره جنوبی و آمریکا ارزیابی نموده اند که کره شمالی ساخت زیردریایی 3000 هزار تنی را که در ژوئیه سال 2019 از آن رونمایی کرد، به انتها رسانده است. طبق برآورد مقامات، کره شمالی در حال آنالیز زمانبندی مناسب رونمایی از زیردریایی برای یک تاثیر استراتژیک از جمله به حداکثر رساندن فشار علیه آمریکاست.

منابع مذکور افزودند کره شمالی امکان دارد از این زیردریایی در یک مراسم پرتاب رونمایی کند و در واقع رونمایی از یک موشک بالستیک قابل پرتاب از زیردریایی مثل Pukguksong-3 باشد.

پیشتر خبرگزاری یونهاپ به نقل از منابع اطلاعاتی و نظامی کره جنوبی از رصد فعالیت های کره شمالی در زمینه به آب انداختن یک زیردریایی اتمی خبر داده بود.

بنابر ادعای کره جنوبی، این زیردریایی 3 هزار تن وزن دارد و قادر به حمل سه موشک بالستیک است.

کره شمالی در حال حاضر با ادامه تحریم های شدید آمریکا علیه این کشور و همچنین محدودیت های شدید ناشی از ویروس کرونا روبه رو است. این کشور با تحریم از سوی متحدان آمریکا نیز روبرو است به طوری که اخیراً دولت ژاپن تحریم های یکجانبه خود علیه کره شمالی را به بهانه ادامه توسعه سلاح های اتمی و برنامه موشکی این کشور و همچنین عدم حل و فصل مساله ربوده شدن شهروندان ژاپنی به مدت دو سال دیگر تمدید کرد.

کره شمالی اخیراً با اعلام اینکه ایالات متحده با ارسال چند پیغام به وسیله ایمیل و تلفن به دنبال برقراری تماس با این کشور بوده است، کوشش دولت جدید آمریکا برای برقراری تماس با این کشور را فریبی سخیف برای اتلاف وقت توصیف و تأکید کرد تا زمانی که واشنگتن سیاست های خصمانه خود را تغییر ندهد، با آن وارد مذاکره نخواهند شد.

مقام های پیونگ یانگ می گویند تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ یانگ انتها ندهد از برنامه موشکی و هسته ای خود عقب نشینی نخواهد کرد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1549

به "یونهاپ: کره شمالی ساخت زیردریایی 3000 تنی را تکمیل نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونهاپ: کره شمالی ساخت زیردریایی 3000 تنی را تکمیل نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید