یک روان کننده پودری وارداتی با نانومواد ایرانی، بومی سازی شد

به گزارش استدیو مرینا، رئیس هیئت مدیره شرکت ساختمانی ژیکاوا از فراوری یک روان کننده پودری نانویی اطلاع داد، محصولی که پیش از این آلمان وارد می شد، اما با استفاده از نانومواد فراوری شده در داخل کشور، این محصول بومی سازی شد.

یک روان کننده پودری وارداتی با نانومواد ایرانی، بومی سازی شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، شرکت ساختمانی ژیکاوا یکی از شرکت های پیشرو در حوزه مواد ساختمان است. محمدعلی طاهباز رئیس هیئت مدیره شرکت ساختمانی ژیکاوا درباره فراوریات این شرکت می گوید: بیش از 60 محصول مختلف در ژیکاوا فراوری می گردد که از آن جمله می توان به انواع افزودنی ها، روان کننده ها، ضد یخ و ترکیبات مربوط به بتن اشاره نمود. تخصص ما در ملات های پایه سیمانی بوده و در عین حال انواع چسب های ساختمانی نظیر چسب کاشی را نیز فراوری و به بازار عرضه می کنیم.

طاهباز می گوید: اولین آشنایی ما با نانو، ترکیبات آنتی باکتریال بود که پس از آشنایی با این خاصیت بعضی نانومواد، اقدام به استفاده از این نوع نانومواد در دسته ای از محصولات کردیم و در نهایت محصولات ساختمانی با خواص آنتی باکتریال وارد سبد محصولات شرکت ژیکاوا شد.

در حال حاضر شرکت ساختمانی ژیکاوا محصولات نانویی متعددی در سبد فراوریات خود دارد. عایق رطوبتی ژیکابام شرکت ساختمانی ژیکاوا، پدیده ای نو در صنعت مواد شیمیایی ساختمانی است که جز مواد آب بندی ساختمان محسوب می گردد که کارایی زیادی در عایق بندی پروژه های ساختمانی دارد. پودر بندکشی کاشی و سرامیک با خاصیت آنتی باکتریال (ژیکاپوند)، ملات رنگی نما با خاصیت آنتی باکتریال، پوشرنگ ساختمانی آنتی باکتریال و ملات تعمیراتی آنتی باکتریال از دیگر محصولات نانویی این شرکت هستند که دارای خواص آنتی باکتریال بوده که مزیت های زیادی برای فضای داخلی ساختمان به ارمغان می آورند.

رئیس هیئت مدیره شرکت ساختمانی ژیکاوا در ادامه می افزاید: یک محصول فوق روان کننده پودری از آلمان وارد می کردیم که چندی پیش به علت تحریم ها، واردات این محصول متوقف شد. برای مدتی به وسیله امارات این محصول وارد می شد که این جهت نیز بعد از مدتی مسدود شد. از این رو تصمیم گرفتیم تا این محصول را داخل کشور فراوری کنیم. در یکی از نمایشگاه ها با یکی از شرکت های فراوریکننده نانومواد وارد تعامل شدیم و در نهایت با استفاده از این نانومواد اقدام به فراوری این روان کننده کردیم. در حال حاضر این روان کننده پودری به مرحله تجاری سازی رسیده است.

محمدعلی طاهباز از ثبت رکوردی از عملکرد این شرکت در پروژه ایران مال در گینس اطلاع داد، رکوردی که مربوط به بتن ریزی در یکی از بخش های ایران مال است که احتیاج به بتن ریزی در فضایی به مساحت 4200 مترمربع و عمق 4 متر فونداسیون هتل ایران مال بود که این کار به علت حرارت زیادی که در میانه های فونداسیون ایجاد می شد، کاری حساس بود که طراحی و پیاده سازی آن به وسیله محققان این شرکت انجام شد و جزئیات مربوط به این کار در رکورد های گینس نیز به ثبت رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 2004

به "یک روان کننده پودری وارداتی با نانومواد ایرانی، بومی سازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک روان کننده پودری وارداتی با نانومواد ایرانی، بومی سازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید