آلمان: در سخت ترین مرحله بحران کرونا قرار داریم، پیش بینی افزایش مرگ های کرونایی

به گزارش استدیو مرینا، سخنگوی دولت آلمان شرایط فعلی را سخت ترین مرحله بحران کرونا ارزیابی کرده و سازمان نظام پزشکی آلمان هم با توجه به شمار بالای مبتلایان افزایش مرگ های کرونایی در چند هفته آینده را پیش بینی کرده است.

آلمان: در سخت ترین مرحله بحران کرونا قرار داریم، پیش بینی افزایش مرگ های کرونایی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه دی ولت، دولت آلمان اعلام کرده است که در زمان حاضر در سخت ترین مرحله بحران کرونا قرار گرفته است.

استفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان امروز (جمعه) در سخنانی در برلین اعلام کرد: ما حالا شرایطی داریم که به اندازه ای سخت است که تا به حال در دوران بحران کرونا این گونه نبوده است؛ به همین دلیل اقداماتی بسیار سخت و محدودکننده در پیش گرفته می شود که در همه زمینه های زندگی تأثیرگذار است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

زایبرت با نگاهی به واکسیناسیون پیشِ رو انتها تونل بحران را روشن ارزیابی کرده در عین حال گفت: در اولین ماه های آغاز واکسیناسیون شمار زیادی از مردم این واکسن را دریافت نخواهند کرد. دوزهای کافی واکسن به تدریج در دسترس قرار خواهند گرفت.

سخنگوی دولت آلمان همچنین گفت: ما باید واقع بین باشیم و برای این واقعیت خود را آماده کنیم که مطمئناً ماه های ژانویه و فوریه همچنان جزو سخت ترین ماه های این بیماری همه گیر خواهند بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی تأکید کرد: با این حال ما دلایل کافی برای امیدواری در این باره داریم که در سال 2021 به صورت گام به گام به سمت بهبود شرایط پیش رویم.

کشور سوئیس هم با توجه به افزایش چشمگیر شمار مبتلایان در ایالت زاکسن آلمان این منطقه را در لیست مناطق خطر قرار داده است و مسافرانی که از این ایالت آلمان به سوئیس سفر می کنند باید در قرنطینه قرار گیرند.

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی سوئیس این قاعده از 28 دسامبر در کشور اجرا خواهد شد.

پیش بینی افزایش مرگ های کرونایی در آلمان

فرانک اولریش مونتگُمری، رئیس سازمان نظام پزشکی آلمان هم تمدید قرنطینه سخت تا حداقل فوریه در آلمان را ضروری دانسته و گفته است: شمار بالای مبتلایان به کرونا در کشور تازه در عرض 4 تا 5 هفته منجر به افزایش قابل توجه مرگ های کرونایی می شود، به همین دلیل ما باید قرنطینه سخت را بعد از ژانویه هم تمدید کنیم.

مونتگمری همچنین گفت: هدف کاهش مبتلایان به کم تر از 50 نفر بین 100 هزار نفر در عرض 7 روز اگر همه کاملاً به محدودیت ها پایبند باشند تازه در 20 ژانویه امکان پذیر خواهد شد و مطمئناً بعد از آن هم می تواند اتفاق بیفتد.

این مقام بهداشتی در آلمان از شهروندان خواست در دوران کریسمس دیدارها را کاهش دهند.

از روز چهارشنبه محدودیت های سختگیرانه برای مهار کرونا در آلمان اعمال شده است که فعلاً تا 10 ژانویه ادامه خواهد داشت. قرار است مقامات دولتی و ایالتی آلمان مجدداً در 5 ژانویه گرد هم آیند و درباره اقدامات بیشتر مشاوره کنند.

مونتگمری همچنین هشدار داد که بعد از قرنطینه هم نباید سریعاً همه محدودیت ها کاهش یابد.

وی در این باره گفت: ما باید محتاطانه و به صورت گام به گام محدودیت ها را کاهش دهیم.

شرایط بحرانی خانه های سالمندان آلمان

نشریه فوکوس آلمان هم از انفجار نرخ مرگ های کرونایی در خانه های سالمندان آلمان خبر داده است.

به نوشته این رسانه آلمانی شرایط در مراکز مراقبت از سالمندان همچنان بدتر می شود. در برلین که جزو مناطق بحرانی کرونایی محسوب می شود تقریباً از هر دو مورد مرگ کرونایی یک مورد مربوط به خانه های سالمندان است.

بسیاری از کارشناسان دولتی بی توجهی های دولت را عامل به وجود آمدن چنین شرایطی در آلمان نامیده اند.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از رکورد جدید در آمار مبتلایان روزانه به کرونا در این کشور خبر داده اعلام کرد که در عرض 24ساعت در این کشور 33777 نفر به کرونا مبتلا شده اند که از زمان شیوع بحران کرونا بی سابقه بوده است، در این مدت 813 نفر دیگر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان 1460365 نفر به کرونا مبتلا شده و 21927 نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1362

به "آلمان: در سخت ترین مرحله بحران کرونا قرار داریم، پیش بینی افزایش مرگ های کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان: در سخت ترین مرحله بحران کرونا قرار داریم، پیش بینی افزایش مرگ های کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید