اتهام زنی هم حزبی های ترامپ به چین درباره دخالت در انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش استدیو مرینا، گروهی از سناتورهای جمهوری خواه آمریکایی مدعی هستند چین کوشش می نماید تا با استفاده از یک نرم افزار شبکه اجتماعی، بر انتخابات ریاست جمهوری نوامبر سال جاری در این کشور تاثیر بگذارد.

اتهام زنی هم حزبی های ترامپ به چین درباره دخالت در انتخابات ریاست جمهوری

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در ادامه تنش زایی های سیاسی و دیپلماتیک آمریکا با چین بر سر مسائل مختلف از جمله شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کنسولگری، این بار موضوع دخالت پکن در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی ایالات متحده دستمایه فشار واشنگتن بر این کشور قرار گرفته است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، گروهی از سناتورهای جمهوری خواه بامداد امروز (چهارشنبه به وقت تهران) با متهم کردن چین به کوشش برای اثرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر به وسیله نرم افزار شبکه اجتماعی تیک تاک، از دولت واشنگتن خواستند فشار بیشتری بر فعالیت این نرم افزار وارد کند.

بر این اساس، قانون گذاران آمریکایی از جمله تام کاتن، مارکو روبیو و تد کروز سناتورهای تندرو جمهوری خواه، طی نامه ای به دفتر مدیر اطلاعات ملی، سرپرست وزارت امنیت داخلی و دفتر تحقیقات فدرال (اف بی آی) اتهاماتی را به فعالیت های چین در این نرم افزار وارد کردند.

در این نامه ادعا شده است: ما بسیار نگران هستیم که [حزب کمونیست چین] می تواند از کنترل خود بر [نرم افزار] تیک تاک استفاده کند تا مباحثات [سیاسی] را برای اختلاف افکنی میان آمریکایی ها تحریف یا دستکاری کند و نتایج سیاسی دلخواه خود را کسب نماید.

نگارندگان این نامه سپس از نهادهای آمریکایی خواستند، احتمال استفاده پکن از این نرم افزار مشهور برای ترویج بعضی دیدگاه های سیاسی خاص و اجرای عملیات نفوذ را ارزیابی کند.

با این حال، وزارت امنیت داخلی و اف بی آی هنوز به سوالات درباره این نامه و اقدام احتمالی علیه تیک تاک پاسخ نداده اند.

هفته پیش، در ادامه کوشش های آمریکا برای افزایش فشار بر چین، واشنگتن از پکن خواسته بود که کنسولگری خود در شهر هیوستون ایالت تگزاس را ظرف 72 ساعت تعطیل کند. بعد از آن وزارت خارجه چین در اقدام متقابل علیه تنش زایی جدید واشنگتن، دستور داد کنسولگری آمریکا در شهر چنگدو تعطیل گردد.

نهایتا روز دوشنبه، وزارت خارجه چین با صدور بیانیه ای اعلام نمود، کنسولگری آمریکا در چنگدو در ساعت 10 صبح (به وقت محلی) تعطیل شده است. (جزئیات بیشتر)

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1104

به "اتهام زنی هم حزبی های ترامپ به چین درباره دخالت در انتخابات ریاست جمهوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتهام زنی هم حزبی های ترامپ به چین درباره دخالت در انتخابات ریاست جمهوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید