اصرار ماکرون و جانسون برای دیدار روحانی با ترامپ

به گزارش استدیو مرینا، سران فرانسه و انگلیس در دیدار با رئیس جمهور ایران از وی خواسته اند با رئیس جمهور آمریکا دیدار کند.

اصرار ماکرون و جانسون برای دیدار روحانی با ترامپ

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، امانوئل ماکرون و بوریس جانسون، رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر انگلیس در نیویورک با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران دیدار کردند.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، سران انگلیس و فرانسه در این دیدار خواهان دیدار روحانی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شده اند.

رئیس جمهور فرانسه در این دیدار سه جانبه گفت: چیزی که مهم است این است که اگر ایشان (روحانی) این کشور را بدون دیدار با رئیس جمهور ترامپ ترک کند به منزله فرصتی از دست رفته خواهد بود چون او به زودی و در چند ماه آینده به اینجا برنخواهد گشت و رئیس جمهور ترامپ هم که به تهران نخواهد رفت. بنابراین، آنها باید همین حالا دیدار نمایند.

جانسون با این دیدگاه موافقت نموده است. او گفت: با امانوئل موافقم.

این دیدار در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد که این هفته در نیویورک برگزار می گردد اجرا شده است.

دولت آمریکا سال گذشته از توافق هسته ای با ایران خارج شد و تحریم ها علیه ایران را احیا کرد. ایران هر گونه مذاکره با آمریکا را مگر در صورت بازگشت واشنگتن به برجام رد نموده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 396

به "اصرار ماکرون و جانسون برای دیدار روحانی با ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصرار ماکرون و جانسون برای دیدار روحانی با ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید