الکاظمی: از برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز استقبال می کنیم

به گزارش استدیو مرینا، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق تاکید نمود که همگان باید بدور از هرگونه اقدام غیرقانونی برای خارج کردن تظاهرات ها از چارچوب مسالمت آمیز آن کوشش نمایند.

الکاظمی: از برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز استقبال می کنیم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از الجزیره، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در اظهاراتی از معترضان مردمی خواهان برگزاری مسالمت آمیز تظاهرات ها شد.

الکاظمی در این باره تاکید نمود: همگان باید بدور از هرگونه اقدام غیرقانونی برای خارج کردن تظاهرات ها از چارچوب مسالمت آمیز آن کوشش نمایند.

وی همچنین اشاره کرد که نیروهای امنیتی عراق بایستی تمام کوشش خود را برای تامین امنیت تظاهرات ها و برخورد با عوامل آشوبگر بکار گیرند.

مردم عراق در بغداد و بصره و دیگر شهرهای مهم کشورشان مدت هاست که در اعتراض به شرایط نابسامان اداری و سیاسی و مالی و عدم موفقیت دولت در حل بحران تامین انرژی و همچنین عدم رسیدگی به آمار بالای بیکاری در میان جوانان تظاهرات هایی را به طور شبانه روزی برگزار می نمایند.

بعضی از اعتراضات طی ماه های گذشته با دخالت بعضی افراد سودجو و مخل امنیت به انحراف کشیده شده و ده ها تن زخمی و یا جان خود را از دست داده اند.

دولت عراق به ریاست مصطفی الکاظمی قول داده است که در سریع ترین زمان ممکن مخلان امنیت و مفاسد مالی و انان که به مال و جان مردم خسارت وارد نموده اند را محاکمه کند.

علاوه براین طرح به تصویب رسیده خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از عراق دیگر موردی است که به شدت از حمایت مردم عراق برخوردار است و دولت این کشور از سوی نمایندگان مجلس برای تحقق هرچه سریع تر این طرح ملی تحت فشار قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1239

به "الکاظمی: از برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز استقبال می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکاظمی: از برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز استقبال می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید