تعطیلات نیمه کاره لیگ ها و ضرر هنگفت به جیب بازیکنان ، دغدغه باشگاه ها برای پرداختی ها

به گزارش استدیو مرینا، شیوع ویروس کرونا مسابقات لیگ برتر بسکتبال، والیبال و هندبال را نیمه کاره گذاشت و حالا موضوع اصلی این روزها بحث پرداخت حق وحقوق بازیکنان است.

تعطیلات نیمه کاره لیگ ها و ضرر هنگفت به جیب بازیکنان ، دغدغه باشگاه ها برای پرداختی ها

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، با شیوع ویروس کرونا و مسائلی که برای ورزش در سراسر جهان رقم خورد، خیلی از مسابقات لیگ نیمه کاره ماند. اولین فدراسیونی که مسابقات لیگ را تعطیل کرد، فدراسیون والیبال بود و بعد از آن فدراسیون های بسکتبال و هندبال به ترتیب لیگ را نیمه کاره اعلام کردند.

اما موضوعی که بعد از تعطیلی لیگ این روزها خبرساز شده است، بحث قرارداد بازیکنان است. زمانی که لیگ در شرایط عادی به خاتمه می رسید، خیلی از بازیکنان برای دریافت حق وحقوق خود با مسائل زیادی روبه رو بودند و گاه مواقعی به وجود می آمد که یک بازیکن حتی معوقات فصل پیش خود را دریافت ننموده است. حالا با تعطیلی لیگ معین نیست شرایط قرارداد بازیکنان به چه صورت خواهد بود و آیا به حق وحقوق خود می رسند یا خیر.

در فدراسیون والیبال چند روز پیش جلسه ای برگزار گردید تا باشگاه ها در خصوص پرداخت حق وحقوق بازیکنان تصمیم بگیرند. طبق قرارداد هر باشگاهی که به لیگ برتر می آید، باید ورودی پرداخت کند و 10 درصد به فدراسیون سهم بدهد. البته داورزنی به عنوان رئیس فدراسیون والیبال از حق 10 درصدی فدراسیون نگذشته و حالا باید دید باشگاه ها برای پرداخت حق وحقوق بازیکنان چه تدابیری می اندیشند. البته این طور به نظر می رسد که باشگاه ها قصد دارند سهم فدراسیون را از قرارداد بازیکنان کم نمایند و از طرفی با توجه به کسر مالیات 15 درصدی از بازیکنان آن ها متحمل ضرر خواهند شد.

در فدراسیون بسکتبال هم تنها در خصوص تعطیلی لیگ صحبت شد و از کم و کیف چگونگی پرداختی بازیکنان حرفی به میان نیامد. البته با توجه به رقابت های غرب آسیا و قهرمانی آسیا که قرار است سال جاری برگزار گردد تصمیم بر این شد که فدراسیون با هماهنگی باشگاه ها تصمیم نهایی جهت معرفی نماینده ایران در این مسابقات را می گیرد اما رئیس فدراسیون با اعلام اینکه طبق رده بندی شهرداری گرگان تیم اول لیگ برتر است بنابراین این تیم باید به مسابقات اعزام گردد.

اظهارنظری که حواشی زیادی به وجود آورد. البته رئیس سازمان لیگ فدراسیون بسکتبال مدعی شد در خصوص پرداخت حق وحقوق بازیکنان نباید مسئله ای پیش بیاید چراکه این اتفاق غیرمترقبه بوده و ناخواسته به وجود آمده است بنابراین باید طبق قرارداد که همه بازیکنان تا خاتمه رقابت های لیگ قرارداد داشتند حق وحقوق آن ها پرداخت گردد. البته هنوز مسئولان فدراسیون به این موضوع به صورت رسمی واکنش نشان ندادند.

در فدراسیون هندبال هم مسابقات نیمه کاره ماند و در نهایت با اعلام فدراسیون هیچ تیمی سال جاری به دسته یک سقوط نکرد. در خصوص حق وحقوق بازیکنان هندبال هم رئیس فدراسیون این قول را داد که در این خصوص مسئله ای نیست. وی تاکید نموده؛ بیشتر مسئولان باشگاه ها با مدیران عامل صحبت کردند. فکر می کنم این بحث های پیش آمده، پیش بینی هایی است که بازیکنان دارند چون هیچ باشگاهی اعلام ننموده است که پول بازیکنان را نمی دهد. با توجه به اینکه قرارداد بازیکنان در هندبال خیلی زیاد نیست به همین خاطر از باشگاه ها خواسته شده در پرداخت حق وحقوق آن ها نهایت همکاری را نمایند.

پاکدل با بیان اینکه کلاً هر تیم 18 مسابقه در طول لیگ داشته که 14 هفته آن انجام شده است. گفته است؛ تعداد بازی اجرا شده معین است. با باشگاه ها صحبت می کنیم تا با توجه به این که اعداد قرارداد هندبال کم است موضوع حل گردد. موضوع ویروس کرونا خاص است و ممکن است در طول یک قرن تنها یک بار اتفاق بیفتد. نباید برای بازیکنان مسئله ای از این بابت پیدا گردد.

با این حساب تعطیلی لیگ مسئله ای بود که ناخواسته برای بعضی رشته های ورزشی به وجود آمد و ورزش جهان را تحت تأثیر خود قرار داده است اما باید یک سازوکار معین برای نحو پرداختی بازیکنان در هر سه رشته ورزشی معین گردد تا به صورت معین بازیکنان هم به حق وحقوق خود برسند و متحمل ضرر نشوند.

4057/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 916

به "تعطیلات نیمه کاره لیگ ها و ضرر هنگفت به جیب بازیکنان ، دغدغه باشگاه ها برای پرداختی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلات نیمه کاره لیگ ها و ضرر هنگفت به جیب بازیکنان ، دغدغه باشگاه ها برای پرداختی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید