ساختار مستند تلویزیونی که شامل حاشیه ها و بی دقتی زیادی است در فیلم های مستند ایرانی دیده می گردد

به گزارش استدیو مرینا، تهران (پانا) - داور بخش بلند مسابقه بین الملل پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت معتقد است آثار این دوره قابل توجه و دیدنی بودند که داوری را آسان می کرد.

ساختار مستند تلویزیونی که شامل حاشیه ها و بی دقتی زیادی است در فیلم های مستند ایرانی دیده می گردد

محمد شهبا مستندساز و داور بخش بلند مسابقه بین الملل پانزدهمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت درباره فیلم های راه یافته به این بخش گفت: خوشبختانه هیات انتخاب بخش بلند مسابقه بین الملل فیلم های خوبی را برای این بخش پذیرفته بودند، هر 15 فیلم این بخش قابل توجه و دیدنی بودند که کار داوری را بسیار آسان می کرد، اگر 15 فیلم داریم که حدودا در یک طیف قرار می گرفتند، کار داوری بسیار سخت می شد اما فیلم های راه یافته به بخش بلند مسابقه بین الملل تنوع موضوعی خوبی داشتند.

وی در پاسخ به این پرسش که در بحث داوری چه نکاتی را مورد توجه قرار دادید، اعلام کرد: سینماحقیقت و فیلم هایی که به این جنبه از واقع نمایی نزدیک باشند، فیلم هایی که از نظر تکنیکی و ساختاری برای تماشاگر جاذبه داشته باشد، مستند در موضوعی که طرح می نماید، پیروز باشد و بسط داده گردد، فیلم بی علت طولانی یا کوتاه نباشد، بین زمان فیلم و ظرفیت موضوع ارتباطی برقرار باشد.

شهبا درباره تاثیر جشنواره سینماحقیقت بر سینمای مستند تاکید نمود: دوره پانزدهم جشنواره سینماحقیقت را شاهد هستیم، وقتی چیزی 15 سال جریان دارد، نگاه داوران به آثار فیلمسازان جهت دار می گردد و آن ها نیز در ساخت آثارشان برای حضور در این جشنواره به تاثیر و هدف آن توجه می نمایند. از طرف دیگر هنوز هم ساختار مستند تلویزیونی که شامل حاشیه ها و بی دقتی زیادی است در بسیاری از فیلم های مستند ایرانی دیده می گردد.

مترجم کتاب تاریخ اجتماعی سینمای ایران درباره حال و هوای جشنواره سینماحقیقت در روزهای برگزاری اعلام نمود: آخرین بار، پیش از شیوع ویروس کرونا در جشنواره حضور داشتم که در آن موقع جشنواره شلوغ تر بود. اینگونه رویداد ها با حضور آدم ها، بحث ها و دیدارها به ماهیت خود می رسند، جشنواره مکانی برای گردهم آیی های اتفاقی است که زمینه مشترک را برای گفت وگو به وجود می آورد. از طرف دیگر سال جاری سالن های سینما، باتوجه به ظرفیت 50 درصد، پر می شدند که نشان دهنده علاقه به سینمای مستند است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 بهمن 1400 بروزرسانی: 12 بهمن 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1900

به "ساختار مستند تلویزیونی که شامل حاشیه ها و بی دقتی زیادی است در فیلم های مستند ایرانی دیده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختار مستند تلویزیونی که شامل حاشیه ها و بی دقتی زیادی است در فیلم های مستند ایرانی دیده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید