شهدی که بازار فروش ندارد!

به گزارش استدیو مرینا، خبرنگاران/آذربایجان غربی کارشناس تولیدات امور دامی جهاد کشاورزی نقده گفت: زنبورداری در نقده 164 فرصت شغلی به صورت مستقیم و 800 فرصت شغلی غیر مستقیم ایجاد نموده است.

شهدی که بازار فروش ندارد!

توحید اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگاران، عنوان نمود: آب و هوا و اقلیم شهرستان نقده برای پرورش زنبور عسل مستعد است و از لحاظ شهد و گرده بهترین شرایط برای زنبوران عسل دارد؛ به طوری که از نیمه فروردین تا آخر خرداد زنبورداران استان به این منطقه مهاجرت می نمایند.

وی اضافه کرد: بر اساس آمار دقیق، امسال تعداد 164 زنبوردار با 33 هزار کلنی در شهرستان نقده فعال هستند که علاوه بر 164 فرصت شغلی مستقیم، هر واحد زنبور داری 5 فرصت شغلی نیز به صورت غیر مستقیم ایجاد نموده است.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته میزان فراوری عسل در شهرستان نقده 337 هزار تن بوده است، اظهار کرد: امسال با توجه به افزایش تعداد زنبورداران و تعداد کلنی ها و همچنین به دلیل آب و هوای مساعد در بهار امسال، پیش بینی می گردد که در امسال میزان فراوری عسل در شهرستان نقده 20 تا 30 درصد افزایش داشته باشد.

اسماعیلی با اشاره به فراوری مناسب عسل توسط زنبورداران نقده، اصلی ترین و عمده ترین مشکل زنبورداران را نبود بازار فروش مناسب برای فروش عسل عنوان نموده و ادامه داد: 80 درصد زنبورداران به دلیل نبود بازار فروش مناسب، محصول عسل فراوریی را انبار می نمایند.

کارشناس فراوریات امور دامی جهاد کشاورزی نقده غیر فعال بودن اتحادیه زنبورداران را نیز یکی دیگر از مسائل زنبورداران نقده عنوان نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 997

به "شهدی که بازار فروش ندارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهدی که بازار فروش ندارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید