صنعا: نسبت به دور زدن مطالبات یمن، هشدار می دهیم

به گزارش استدیو مرینا، رئیس شورای عالی سیاسی یمن درباره احتمال افزایش تنش ها و پیچیده شدن اوضاع به ائتلاف متجاوز سعودی هشدار داد.

صنعا: نسبت به دور زدن مطالبات یمن، هشدار می دهیم

مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد: یمن در پی تنش نیست، ولی اگر در طرف مقابل (ائتلاف سعودی) انسان های عاقلی وجود نداشته باشد که در پی صلح باشند، احتمال تنش وجود دارد.

به گزارش الجهته، المشاط گفت: کشور های متجاوز، مسئول عدم پذیرش مطالبات ملت یمن هستند و بدون احترام گذاشتن به حقوق ملت و کشور ما، سخن گفتن از صلح و امنیت هیچ ارزشی ندارد. محاصره و محروم کردن ملت یمن از منابع خود مانع بزرگی در جهت صلح و اعتمادسازی است.

این مقام دولت صنعا گفت: نسبت به دور زدن مطالبات یمن، هشدار می دهیم، زیرا آنان مطالبات به حق و عادلانه ای هستند. مردم نباید فریب کسانی را بخورند که به خدمتگزاران متجاوزان و اشغالگران بدل شده اند.

مهدی المشاط گفت: همه اشرار گذشته و حاضر در سنگر تجاوز خارجی به کشور ما جمع شده اند و در مقابل، همه آزادگان در سنگر دفاع از آزادی و استقلال نیز پشتیبان هم هستند. جنگ ها علیه یمن برای این بوده است که وابسته به خارج باقی بماند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در خاتمه گفت توطئه های خارجی ادامه خواهد داشت و یمن با بیگانه هایی روبه رو است که با انقلاب 26 سپتامبر مقابله کردند.

پیش از این وزارت خارجه یمن ضمن انتقاد از نشست ها و بیانیه های بین المللی در مورد یمن گفت راه واقعی رسیدن به صلح، خاتمه دادن به تجاوز ائتلاف سعودی است.

خبرنگاران بین الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 مهر 1401 بروزرسانی: 5 مهر 1401 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 2102

به "صنعا: نسبت به دور زدن مطالبات یمن، هشدار می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعا: نسبت به دور زدن مطالبات یمن، هشدار می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید