محققان روی نانوآنتی بادی ها برای تولید واکسن ضدکرونا مطالعه می کنند

به گزارش استدیو مرینا، برای رسیدن به واکسن ضدکرونا، محققان در حال آزمایش و بررسی نانوآنتی بادی هایی هستند که باعث بروز رفتار ایمنی در بدن می شوند.

محققان روی نانوآنتی بادی ها برای تولید واکسن ضدکرونا مطالعه می کنند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، موسسه ملی سلامت پیروز به توسعه واکسن احتمالی برای مقابله با کووید 19 شده است، واکسنی که در آن از فناوری نوآورانه مبتنی بر نانوآنتی بادی موسوم به Tito استفاده می شود.

این پروژه، که توسط صندوق ملی توسعه نوآوری های علمی، فنی و فناورانه (Fondecyt) پشتیبانی شده، از فناوری نانوآنتی بادی برای تولید نوعی آنتی بادی موجود در بدن شتر استفاده کرده است، آنتی بادی هایی که برای مقابله با ویروس کرونا مناسب هستند. پیش از این، از این نوع آنتی بادی روی مدل های حیوانی نظیر همستر استفاده شده است. این فناوری نانوآنتی بادی قبلا در موسسه ملی سلامت پیاده سازی شده بود.

به گفته این متخصصان، در این تحقیقات، ویروس کرونا که در محیط کشت ایجاد و سپس غیرفعال شده روی Tito قرار داده خواهد شد.

بایلون، از محققان این پروژه می گوید: بعد از استفاده از این نانوذرات، Tito موجب بروز پاسخ ایمنی در بدن می شود و این پاسخ مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و هر بار که نتیجه خوبی به دست آید، نمونه ای از لنفوسیت ها از بدن جداسازی شده و برای رمزگشایی ژنتیکی آنتی بادی مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از دیگر روش های زیست شناسی مولکولی این ژن ها کلونی شده و کتابخانه ژنتیکی ایجاد می شود.

علاوه بر این، این گروه تحقیقاتی نانوآنتی بادی هایی را که به صورت اختصاصی تر به پروتئین S ویروس مربوط هستند را انتخاب می کنند، پروتئین هایی که به ویروس امکان اتصال به سلول های میزبان و عفونی سازی آن را می دهد.

وی می افزاید: در این صورت، ما اثر آنتی بادی های نانو را برای درمان عفونت ویروسی در محیط کشت و روی همستر ها ارزیابی خواهیم کرد. اگر آن ها بتوانند عفونت را به طور موثر خنثی کنند، می توان از آنتی بادی های نانو در کارآزمایی بالینی استفاده کرد که بخشی از این تحقیق نیست. با کارآزمایی بالینی می توان اثر واکسن روی انسان ها را بررسی کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1135

به "محققان روی نانوآنتی بادی ها برای تولید واکسن ضدکرونا مطالعه می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان روی نانوآنتی بادی ها برای تولید واکسن ضدکرونا مطالعه می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید