مدیریت بحران در کشور نیازمند تصمیمات اصولی کوتاه مدت و بلندمدت

به گزارش استدیو مرینا، به گزارش خبرنگاران، مهدی جمالی نژاد عصر دوشنبه در آئین تکریم سرپرست شهرداری و معارفه شهردار اراک، گفت: ظرفیت های قابل توجهی در سطح شهرها و روستاهای کشور برای گردشگری وجود دارد، 37 هزار روستای گردشگری در کشور است که عمده این روستاها شناخته نشده هستند.

مدیریت بحران در کشور نیازمند تصمیمات اصولی کوتاه مدت و بلندمدت

معاون عمرانی وزیر کشور اضافه کرد: ترددهای گردشگری در کشور بسیار بالا است و این ترددها فقط به برخی شهرها و استان ها صورت می گیرد در حالی که بسکمک از شهرهای از ظرفیت گردشگری برخوردار هستند.

جمالی نژاد اظهار داشت: بایستی در رابطه با ظرفیت های گردشگری در استان ها معرفی و برند سازی صورت پذیرد، تا بتوان این پتانسیل ها را شناساند و از آن به نحو مطلوب بهره گرفت.

معاون عمرانی وزیر کشور خاطر نشان ساخت: در استان مرکزی یک هزار و 328 روستا وجود دارد که بسکمک از این روستاها ظرفیت گردشگری دارند، بنابراین باید برنامه ریزی شود تا ضریب ماندگاری گردشگران در این استان افزایش یابد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به شرایط کنونی کشور و جاری شدن سیل در برخی مناطق و خسارات ناشی از آن، شرح داد: هیچ استان و شهری را نباید از این بحران ایمن ببینیم. وضعیت برخی استان ها در این رابطه هم اکنون بحرانی است و باید آماده باشیم و در این زمینه تصمیمات کوتاه مدت و بلندمدت را پیگیری کنیم.

معاون عمرانی وزیر کشور ادامه داد: وزرات کشور به خصوص حوزه معاونت عمرانی آن، در این روزها به طور کامل در آماده باش به سر می برد و استان هایی که در جوار استان هایی می باشند که دچار مشکل شده اند، در این رابطه کمک رسانی لازم را انجام دهند.

جمالی نژاد با اشاره به انتخاب شهردار اراک، بیان کرد: حوزه مدیریت شهری و کار شهرداری ها با ارگان های دیگر متفاوت است و این مجموعه به عنوان یک نهاد خدمت رسان، باشگاه سیاسی نیست و بیش از 300 مورد مأموریت دارد که باید به انجام برساند و به مردم خدمت رسانی کند.

معاون عمرانی وزیر کشور ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز در بیانیه گام دوم فرموده اند، اگر بخواهیم جهشی در توسعه در کشور داشته باشیم، محور این توسعه همدلی و همکاری است، در توسعه شهری اراک نیز این تعامل و همدلی بایستی مورد توجه و محور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که در بسکمک از شهرداری ها وجود دارد، بی اعتمادی به این مجموعه ها با وجود خدمات بسکمک است که به جامعه انجام می دهند. اگر این دیوار بی اعتمادی برداشته شود و مردم به دستگاه هایی همچون شهرداری ها اعتماد پیدا کنند؛ قطعاً زمینه مشارکت مردم و حرکت در راستا سرمایه گذاری و به دنبال آن تحقق توسعه را فراهم خواهد کرد.

معاون عمرانی وزیر کشور ابراز داشت: اگر بتوانیم بستر مطلوب را برای توسعه شهری در شهرهایی همچون اراک فراهم کنیم، گام های مؤثری در این حوزه برداشته خواهد شد و این در گرو تعامل مطلوب و همکاری است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 154

به "مدیریت بحران در کشور نیازمند تصمیمات اصولی کوتاه مدت و بلندمدت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت بحران در کشور نیازمند تصمیمات اصولی کوتاه مدت و بلندمدت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید