نارضایتی بالای شهروندان آلمانی از سیاست های دولت ائتلافی

به گزارش استدیو مرینا، نتایج جدیدترین نظر سنجی از نارضایتی اکثر قریب به اتفاق شهروندان آلمانی از سیاست های ائتلاف بزرگ در زمینه های مختلف خبر می دهد.

نارضایتی بالای شهروندان آلمانی از سیاست های دولت ائتلافی

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل آلمان، نتایج یک نظر سنجی نشان می دهد با وجود اینکه اولاف شواتز، وزیر دارایی و معاون صدر اعظم آلمان اخیرا در انتخابات ریاست حزب سوسیال دموکرات باخت اما محبوبیت وی در بین شهروندان آلمانی افزایش پیدا نموده است.

بر اساس جدیدترین نظرسنجی حدود 47 درصد شهروندان آلمانی از عملکرد وزیر دارایی آلمان راضی یا بسیار راضی هستند که تعداد آن ها هفت درصد نسبت به نظر سنجی قبلی افزایش پیدا نموده است. به این ترتیب اولاف شولتز از نظر میزان محبوبیت از صدر اعظم آلمان هم سبقت گرفته است.

در حالی که 49 درصد هواداران حزب سوسیال دموکرات از شولتز راضی هستند اما میزان محبوبیت وی در بین هواداران احزاب متحد مسیحی 69 درصد است.

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که اکثر شهروندان آلمانی از رهبری جدید حزب سوسیال دموکرات راضی نیستند.

روز شنبه اعضای حزب سوسیال دموکرات آلمان ساسکیا اسکن و نوربرت والتر بوریانس، که از مخالفان سرسخت مشارکت این حزب در دولت ائتلافی هستند را به عنوان رهبران حزب سوسیال دموکرات انتخاب کردند .

به این ترتیب اولاف شولتز، وزیر دارایی و معاون صدر اعظم آلمان در دولت ائتلافی و کلاراگی ویتس که هر دو از هواداران مشارکت سوسیال دموکرات ها در ائتلاف بزرگ بودند در این انتخابات باختند. اعضای حزب سوسیال دموکرات با این رای گیری به نوعی اعلام کردند که موافق ادامه مشارکت حزبشان در ائتلاف بزرگ نیستند .

نتایج این نظر سنجی همچنین نشان می دهد که تنها 22 درصد شهروندان آلمانی بر این عقیده اند که با این رهبری جدید این حزب محبوبیت بیشتری در بین شهروندان می یابد. 70 درصد نظری خلاف این را دارند.

همچنین این نظر سنجی نشان می دهد که با وجود نارضایتی بالا از ائتلاف بزرگ اما اکثر شهروندان آلمانی خواهان ادامه کار آن تا خاتمه این دوره قانونگذاری هستند. 64 درصد شهروندان خواهان ادامه کار این ائتلاف و 32 درصد هم مخالف آن هستند. هم زمان 68 درصد شهروندان آلمانی اظهار داشته اند که از کار این ائتلاف اصلا و یا کم تر راضی هستند.

85 درصد شهروندان بر این عقیده اند که احزاب دولت ائتلافی خیلی زیاد درگیر خود و مسائل شخصی شده اند به جای اینکه کاری انجام دهند.

همچنین حدود 76 درصد شهروندان از کار ائتلاف در زمینه حفاظت از آب و هوا ناراضی بودند، در زمینه دیجیتالی شدن هم 68 درصد، در زمینه سیاست سلامت و مراقبت 66 درصد و در زمینه سیاست اجتماعی و امور مربوط به بازنشستگان هم 65 درصد شهروندان از کار ائتلاف بزرگ ناراضی بودند.

نتایج این نظر سنجی همچنین نشان می دهد که احزاب متحد مسیحی با 1 درصد کاهش نسبت به نظر سنجی دور قبل 25 درصد آراء شهروندان و سبزها با یک پله صعود 23 درصد و حزب افراطی جایگزینی برای آلمان م با 1 درصد صعود 15 درصد آراء شهروندان را به دست آورده است. حزب سوسیال دموکرات در این نظر سنجی با یک پله سقوط به صندلی چهارمین حزب قدرتمند تنزل پیدا نموده و تنها 13 درصد آراء شهروندان را به دست آورد.

این نظر سنجی را موسسه اینفراتست دیامپ در روزهای دوشنبه و سه شنبه قبل از بین 1007 نفر از واجدین شرایط انجام داد و نظرسنجی دیگری هم در این باره در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه از بین 1507 نفر از شهروندان واجد شرایط رای دادن انجام شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 585

به "نارضایتی بالای شهروندان آلمانی از سیاست های دولت ائتلافی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نارضایتی بالای شهروندان آلمانی از سیاست های دولت ائتلافی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید