پرداختن به ادبیات کودک به منزله شکست در سایر زمینه ها نیست

به گزارش استدیو مرینا، خبرنگاران/خراسان رضوی یک شاعر حوزه کودک گفت: بعضی از مردم ادبیات کودک را سطح پایین می دانند و تصور می نمایند شاعری که در زمینه ادبیات کودک فعالیت می نماید به دلیل شکست در زمینه های دیگر به این سوی روی آورده است.

پرداختن به ادبیات کودک به منزله شکست در سایر زمینه ها نیست

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

منیژه رضوان در گفت وگو با خبرنگاران به مناسبت 18 تیرماه روز ادبیات کودک و نوجوان، اظهار کرد: ادبیات کودک نه برتر از ادبیات دیگر است و نه در سطح پایین تری قرار داد و از لحاظ سختی و آسانی سرودن نیز تفاوتی با سایر موضوعات ادبی ندارد و چه بسا به دلیل اینکه شاعر باید روحیات کودک را در نظر بگیرد، نوشتن برای کودک سخت تر نیز باشد.

وی در رابطه با تفاوت ادبیات کودک و بزرگسال با یکدیگر، اعلام کرد: تفاوت اصلی ادبیات کودک و نوجوان با ادبیات بزرگسال، زنده بودن و شور و هیجانی است که باید در ادبیات کودک و به ویژه شعر کودک وجود داشته باشد. نویسنده آثار کودک باید خود نیز واجد ایجاد آن شور و هیجان باشد تا بتواند ارتباط درستی بدین وسیله با کودک برقرار کند و احساس شادی را به او القاء کند.

این شاعر حوزه کودک گفت: شرایط کتاب های کودک نسبت به گذشته تغییری نکرده است؛ اما با توجه به اینکه امروزه، به واسطه اینکه مردم بیشتر به فرزندان خود و آموزش آن ها اهمیت می دهند، به اهمیت کتاب نیز پی برده اند و اخیرا توجه مردم به این امر بیشتر شده است؛ اما در زمینه چاپ، نشر و توزیع کتاب ها رشدی حاصل نشده است.

معرفی ادبیات به وسیله رسانه برای راهنمایی مردم به سوی هنر

رضوان ادامه داد: در میان نخبگان و در دانشگاه ها بیشتر از سایر مردم و به صورت تخصصی تر به موضوع ادبیات کودک و نوجوان توجه می گردد که باعث فعالیت و پیشرفت در این زمینه است و ارتباط رسانه با ادبیات نیز در زمینه پیشرفت و معرفی آثار بسیار موثر است که به نظر بنده معرفی کردن ادبیات به وسیله رسانه برای راهنمایی مردم به سوی هنر اتفاقی است که باید شکل بگیرد.

وی در رابطه با اینکه توجه بیشتری بر جنبه سرگرمی کتاب های کودک وجود دارد، عنوان نمود: به نظر بنده ادبیات کودک بیشتر جنبه سرگرمی دارد و درصد پایین تری از آن مربوط به آموزش است.

رضوان اضافه نمود: سرگرم کردن کودک به نوعی راهنمایی او به مسیری درست است که او را از فعالیت های دیگر به سمت و سوی فعالیتی شادی بخش راهنمایی می نماید و در این زمینه آموزش مستقیم را شاهد نیستیمT جنبه آموزشی دادن به شعر کودک، لطف شعر کودک را از آن می گیرد.

این شاعر حوزه کودک با بیان اینکه باید برای معرفی آثار مطلوب حوزه کودک به مردم راهکاری اندیشیده گردد، گفت: امروزه زمینه به دست افرادی افتاده است که شاید تخصص لازم را ندارند و افرادی که واقعا در این زمینه مشغول به فعالیت هستند به درستی دیده و شناخته نمی شوند و به دلیل اینکه مردم نمی توانند آثار خوبی را که در زمینه ادبیات کودک به چاپ می رسد از آثاری که مطلوب نیست تشخیص دهند، برای شناخت آثاری که صندلی ادبی خوبی دارد باید راهکاری بیندیشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 969

به "پرداختن به ادبیات کودک به منزله شکست در سایر زمینه ها نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداختن به ادبیات کودک به منزله شکست در سایر زمینه ها نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید