چین به اشتباه فکر می نموده که کووید-19 را کنترل نموده است

به گزارش استدیو مرینا، نتایج یک مطالعه تازه روی بیش از 60 هزار نفر از افراد سالم در شهر ووهان چین برای یافتن آنتی بادی سارس-کوو-2 نشان می دهد که هزاران نفر از ساکنان این شهر درست زمانی که تصور می شد این بیماری در این شهر تحت کنترل درآمده، مبتلا به نوع بدون علایم این بیماری بوده اند.

چین به اشتباه فکر می نموده که کووید-19 را کنترل نموده است

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایمکس، شهر ووهان چین اولین مکانی در دنیا بود که گزارش کووید-19 را داد و از دسامبر 2019 تا ماه مه 2020 دو سوم مبتلایان به این بیماری در چین ساکن این شهر بودند. اکنون محققان در مجله PLOS Neglected Tropical Diseases گزارش می دهند که بیش از 60 هزار نفر از افراد سالم را برای یافتن آنتی بادی سارس-کو-2 آنالیز کردند و متوجه شدند هزاران نفر از ساکنان ووهان مبتلا به نوع بدون علامت بیماری بوده اند درست زمانی که تصور می شد این بیماری در چین تحت کنترل درآمده است.

تست سریع آنتی بادی، عفونت به کووید-19 در زمان انجام تست و یا وجود عفونت قبلی را نشان می دهد. مثبت بودن آنتی بادی IgG نشان دهنده عفونت قبلی و مثبت بودن آنتی بادی IgM حاکی از عفونت جدید می باشد. هر دو این آنتی بادی ها می تواند به درک بهتر تعداد مبتلایان بی علامت یاری کند. تعداد مبتلایان در ووهان در ماه فوریه 2020 به اوج خود رسید و در ماه آوریل به نظر می رسید که مورد جدیدی وجود ندارد اگرچه در ماه های بعد موارد محدود دیگری گزارش شد.

در عملکردی جدید Xue-jie Yu از دانشگاه ووهان و همکارانش میزان آنتی بادی IgG و IgM را در نمونه های خون جمع آوری شده از 6 مارس تا 3 مه سال 2020 از 63 هزار و 107 نفر در چین آنالیز کردند. همه افراد مورد آزمایش سالم بودند و قبل از بازگشت به کارشان تحت نظر قرار گرفتند.

تعداد افرادی که در ووهان آنتی بادی مثبت سارس-کوو-2 را داشتند 1.68 درصد بود که به نسبت شهرهای دیگر چین با عدد 0.38 درصد میزان بسیار بیشتری است. و با توجه به میزان 0.46 درصدی آنتی بادی IgM در این شهرُ محققان برآورد نموده اند که هزاران مبتلای بی علامت در ماه های مارس 2020 تا مه 2020 که گزارشی از ابتلای جدید نبوده در ووهان وجود داشته اند.

محققان می گویند: نوع غیر شدید بیماری هنوز هم می تواند باعث بروز علائم در بعضی افراد گردد حتی ممکن است به نوع خطرناک تری تبدیل شده و باعث ایجاد دوباره همه گیری در چین گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1392

به "چین به اشتباه فکر می نموده که کووید-19 را کنترل نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین به اشتباه فکر می نموده که کووید-19 را کنترل نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید