یتیم مثل استقلال و پرسپولیس؟

به گزارش استدیو مرینا، بی فایده ترین کار جهان کوشش برای متقاعد کردن طرفدار فوتبال مسخ شده ای است که تصمیم گرفته است حرف مخالف دیدگاه خودش را نپذیرد. برای این افراد حتی اگر از وحی پیغام برسد هم باور نمی نمایند اما واقعاً استقلال و پرسپولیس مظلوم و یتیم هستند؟

یتیم مثل استقلال و پرسپولیس؟

خبرنگاران؛ احسان محمدی- یک مسابقه بدون خط خاتمه برای طرفداران استقلال و پرسپولیش آغاز شده است که هر دو طرف در پی اثبات این نکته هستند که تیم شان یتیم است و مورد ظلم قرار گرفته و وزارت ورزش و جوانان هوای رقیب را بیشتر دارد و آنها به امان خدا رها شده اند و توطئه ای برای نابودی تیم محبوب شان وجود دارد.

هر روز سند تازه ای رو می نمایند. از اعتراض به اینکه چرا پول قرارداد بازیکن رقیب پرداخته شده ولی بازیکن خارجی آنها هنوز بلاتکلیف است، از اینکه چرا مربی محبوب آنها به کار گرفته نشده ولی تیم رقیب مربی خوبی استخدام نموده، از اینکه چرا وزیر برای این یکی پیغام فرستاده و برای آن یکی نفرستاده، اینکه چرا به آنها استراحت نمی دهند و به رقیب استراحت داده اند و ... حتی بعضی کانال های طرفداری به قرعه کشی دیروز لیگ برتر که پیش چشم همه برگزار گردید هم اعتراض دارند که چرا قرعه آنها برای آغاز یا خاتمه لیگ سخت تر است!

بی فایده ترین کار جهان کوشش برای متقاعد کردن طرفدار فوتبال مسخ شده ای است که تصمیم گرفته است حرف مخالف دیدگاه خودش را نپذیرد. برای این افراد حتی اگر از وحی پیغام برسد هم باور نمی نمایند اما واقعاً استقلال و پرسپولیس مظلوم و یتیم هستند؟

تکرار این مظلومیت و معصومیت از سوی طرفداران البته امر تازه ای نیست اما وقتی عظیمترها، روزنامه نگاران، پیشکسوت ها یا دست اندرکاران باشگاه که منصوب مستقیم وزارت ورزش و جوانان این حرف ها را تکرار می نمایند جوانترهای هیجان زده حق دارند که باور نمایند.

واقعیت آن است که در تمام جهان فوتبال با فساد هماغوش است. هر جا ثروت و شهرت با هم رسیدند حتماً اتفاقاتی پشت پرده رخ می دهد، از تبانی و شرط بندی گرفته تا استفاده از قدرت طرفداران برای ایجاد فشارهای اجتماعی و کسب درآمدهای نامآغاز و به کارگیری باند خودی و ... از ایتالیا تا آلمان، از انگلیس تا سنگاپور اتفاقاتی از این دست اتفاق افتاده که پرونده های آن موجود است. اینکه گمان کنیم در فوتبال ایران از این خبرها نیست ساده دلی است. وقتی معاون سابق قوه قضاییه به جرم فساد مالی محکوم می گردد، چند نماینده مجلس متهم، احضار و بازداشت می شوند و هر روز خبر دستگیری یکی از مدیران دولتی منتشر می گردد، چطور می گردد انتظار داشت افراد شاغل در فوتبال که کمتر دم از تقوا و پاکدامنی و اخلاص و اخلاق می زنند تخلف ننمایند؟

استقلال و پرسپولیس به دلیل محبوبیت بی مانند در میان میلیون ها ایرانی از قدرتی برخوردارند که بعد از پیروزی و شکست، شادی یا تلخی را به جامعه منتقل نمایند و از اندک لذت ها و دل خوشی های باقی مانده برای مردم هستند، در اینکه ضروری است از آنها در چارچوب قانون حمایت گردد شکی نیست، اگر دولت قادر به این کار نیست یک بار برای همواره دست از ژست خصوصی سازی دو باشگاه بردارد و آنها را واقعاً به بخش خصوصی واگذار کند تا تکلیف طرفداران هم روشن گردد اما این ادعا که دو باشگاه یتیم هستند یک مظلوم نمایی افسانه ای است.

تمام رسانه ها به این دو باشگاه می پردازند، بی توجهی به آنها به تجمع واقعی مقابل وزارت ورزش یا راه اندازی جنجال های پرحاشیه در فضای مجازی می انجامد، میان مقامات سیاسی و ستاره های عالم هنر و حتی دانش و ... طرفداران بسیاری دارند، بخش عظیمی از بودجه وزارت ورزش و بیت المال صرف آنها می گردد، در حالیکه که کشور از نظر مالی بحرانی است طرفداران این دو تیم که بسیاری از آنها از طبقه محروم هستند از زندگی شان برای این تیم می گذرند و از دولت می خواهند به قرمز و آبی بودجه بدهد، استادیوم عظیم آزادی در اختیارشان است، وزیر و معاونان آن برای هر کس وقت نداشته باشند برای مسئولان این دو باشگاه وقت دارند، داورها معمولاً با احتیاط بیشتری علیه این دو تیم سوت می زنند، نمایندگان مجلس خیلی اوقات به مسائل دو باشگاه ورود می نمایند و نگران آنها می شوند و ... واقعاً این دو باشگاه یتیم و مظلوم هستند؟

مظلوم تیم های شهرستانی هستند که انگار آنها را به عنوان حریف تمرینی برای شکست خوردن مقابل استقلال و پرسپولیس می خواهیم، تیم هایی که برایمان مهم نیست چه مسائل مالی دارند، اصلاً استادیوم هایشان حداقل امکانات را دارد؟ بازیکن و مربی شان وقتی به مشکل برمی خورد کسی هست به دادشان برسد؟ وقتی به دسته پائین تر سقوط می نمایند نمایندگان مجلس و هنرمندان و وزرا نگران شان می شوند؟ وقتی داورها با سوت های غلط آنها را از حق طبیعی شان محروم می نمایند یک درصد آن جنجالی که در روزنامه ها و برنامه های تلویزیونی در رثای مظلومیت سوگلی های تهران برپا می گردد برای آنها هم صرف می گردد؟ مظلوم شهرخودرو و نساجی هستند که پرسپولیس و استقلال دو سرمربی آنها را اغوا کردند. اصلاً الان برای کسی مهم است که حال و روز تیم های دیگر چطور است یا فقط منتظریم لیگ آغاز گردد و از آنها به عنوان کیسه بوکس استفاده کنیم؟

شما حق دارید استقلال و پرسپولیس را مظلوم و یتیم قلمداد کنید اما به دیگران هم حق بدهید این رفتار را نوعی خود قربانی پنداری افسانه ای عنوان نمایند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1213

به "یتیم مثل استقلال و پرسپولیس؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یتیم مثل استقلال و پرسپولیس؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید