آماده ایم انتخابات پارلمانی را در تاریخ معین شده برگزار کنیم

به گزارش استدیو مرینا، به گزارش خبرنگاران به نقل از المیادین، کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق اظهار داشت که آمادگی دارد انتخابات پارلمانی را در تاریخ ششم ژوئن 2021 برگزار کند.

آماده ایم انتخابات پارلمانی را در تاریخ معین شده برگزار کنیم

بر اساس این گزارش در بیانیه صادره از سوی این نهاد عراقی آمده است که باید چند پیش شرط برای برگزاری انتخابات محقق گردد؛ نخست آن که مجلس عراق قانون انتخابات را در سریع ترین زمان ممکن تصویب کند.

دوم آنکه مجلس این کشور اقدامات قانونی در مورد جایگزینی ماده سوم شماره 30 سال 2005 در راستای تکمیل حد نصاب دادگاه عالی فدرال که مسئول تأیید نتایج انتخابات است انجام دهد.

سوم آن که دولت عراق اقدامات لازم را در راستای برگزاری این انتخابات و خواسته های کمیساریای عالی در این خصوص انجام دهد.

کمیساریای عالی انتخابات عراق همچنین از نخست وزیر این کشور خواست یک نشست ویژه برای آنالیز مسائل برگزاری انتخابات تشکیل دهد.

این نهاد عراقی از سازمان ملل و نهادهای بین المللی دیگر خواست یاری های انتخاباتی خود را در سایه نظارت بر برگزاری انتخابات آزاد و شفاف ارائه دهند.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق سه ماه پس از بدست دریافت زمام امور در این کشور تاریخ برگزاری انتخابات مجلسی در عراق را خاطرنشان کرد.

الکاظمی در سخنرانی تلویزیونی خود در روز آدینه گفت: اعلام می کنم که روز ششم ژوئن 2021 تاریخ برگزاری انتخابات مجلسی [عراق] است و ما با تمام توان خود برای حراست از این انتخابات و تضمین موفقیت آن کوشش می کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1113

به "آماده ایم انتخابات پارلمانی را در تاریخ معین شده برگزار کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده ایم انتخابات پارلمانی را در تاریخ معین شده برگزار کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید