جهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در اروپا

به گزارش استدیو مرینا، آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای اروپایی با افزایش تازه ای روبرو شده است.

جهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در اروپا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با افزایش سرعت شیوع ویروس کرونا در اروپا، آمار مبتلایان به این بیماری در انگلیس به 90 و در یونان به 31 مورد رسید.

به نوشته خبرگزاری رویترز، مت هنکاک، وزیر بهداشت انگلیس روز پنجشنبه گفت: هفته های پیش رو، سخت خواهند بود اما با حفظ خونسردی و تصمیمات روشن، با یکدیگر از آن عبور خواهیم کرد.

تنها اندکی پس از اظهارات هنکاک، کریس وایتی مدیر دفتر امور دارویی انگلیس در جمع قانون گذاران انگلیسی با تأیید عظیم ترین جهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور گفت، بریتانیا وارد فاز دوم از چهار فاز طراحی شده توسط دولت برای مبارزه با کرونا شده است.

وایتی خطاب به قانون گذاران حاضر در مجلس هشدار داد این ویروس ممکن است نمایندگان مجلس اعوام و مجلس اعیان را نیز مبتلا کند.

از سوی دیگر وزارت بهداشت یونان نیز اعلام نمود شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور در روز پنجشنبه نسبت به روز قبل، 21 مورد افزایش داشته و به 31 نفر رسیده است.

پیش تر مؤسسه تحقیقاتی رابرت کخ آلمان نیز اعلام نمود طی چند ساعت اخیر، 109 مورد ابتلای جدید به ویروس کووید19 در آلمان شناسایی شده است و شمار کلی مبتلایان به 349 نفر افزایش یافته است.

همچنین آنطور که وزارت بهداشت فرانسه چهارشنبه شب اعلام نمود 285 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند. این در حالی است که در روزهای گذشته مراکز مهم فرهنگی و هنری در این کشور یکی پس از دیگری تعطیل شده اند.

بر اساس آمار زنده قرار گرفته روی سایت ورلداُمتر وابسته به سازمان بهداشت دنیای، ویروس جدید کرونا تا کنون 95607 نفر را در سراسر دنیا مبتلا نموده و 3287 نفر را نیز به کام مرگ کشانده است.

ویروس های کرونا (یا کروناویروس ها) خانواده ای از ویروس ها هستند که بیماری های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می گردد.

ویروس کووید19، به وسیله تنفس و تماس هم منتقل می گردد و همین امر کنترل آن را سخت نموده است.

این ویروس، بیماری سندرم زجر تنفسی حاد یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می نماید، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه ها آغاز می گردد. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه های هوایی شُش ها از مایع میان بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی رسد و در صورت عدم رسیدگی به موقع بیمار با خطر مرگ روبرو خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 790

به "جهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید