خبرنگاران شعب و صندوق های اخذ رای انتخابات در اصفهان 20 درصد افزایش می یابد

به گزارش استدیو مرینا، کاشان - خبرنگاران - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: شعبه ها و صندوق های اخذ رای خرداد امسال برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاها در این استان 20 درصد افزایش می یابد.

خبرنگاران شعب و صندوق های اخذ رای انتخابات در اصفهان 20 درصد افزایش می یابد

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، حیدر قاسمی شامگاه چهارشنبه پس از نشست ستاد کرونا اردستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مقدمات انتخابات در فرمانداری ها، بخشداری ها و ستاد انتخابات استانداری از قبل 19 اسفند سال گذشته انجام شد، اضافه نمود: از 20 اسفند 1399 ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهرها به مدت هفت روز انجام شد و در خاتمه مهلت قانونی سه هزار و 700 نفر نام نویسی کردند.

وی با اشاره به اینکه امسال به دلیل شرایط کرونایی امکان استفاده داوطلبان از بستر الکترونیک از جمله اپلیکشن موبایل، مراجعه به دفاتر پیشخوان و رایانه شخصی برای ثبت نام فراهم و سپس در فرمانداری ها نهایی شد، گفت: این شرایط با توجه به جدید بودن شاید برای برخی افراد زمان بر باشد اما برای شرایط خاص ویروس کرونا موثر بود.

معاون استانداری اصفهان با بیان اینکه شرکت کنندگان دوره ششم انتخابات شوراهای اسلامی نسبت به دوره پنجم کاهش اما به دوره چهارم افزایش داشت، ادامه داد: از 16 فروردین هم ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستا و تیره های عشایری به مدت هفت روز انجام می شود و افراد باید از اکنون نسبت به اخذ گواهی عدم سوء پیشینه اقدام کنند و آمادگی لازم برای استفاده از بستر اینترنت و اپلیکشن ها را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه محیط اخذ رای یکی از بحث ها در حوزه مشارکت مردم در نظر گرفته می شود، گفت: برای این منظور با هماهنگی های اجرا شده 20 درصد صندوق و شعبه های اخذ رای نسبت به دوره قبل افزایش خواهد داشت که به نسبت شهرستان ها و تراکم شعبه های رای تقسیم خواهد شد.

قاسمی اضافه نمود: شرط سکونت برای ثبت نام داوطلبان انتخابات ملاک نیست و بعد از انتخاب افراد به عنوان عضو اصلی شورای شهر یا روستا لحاظ می شود.

شهرستان اردستان با افزون بر 42 هزار نفر جمعیت در 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میاندوره مجلس شورای اسلامی، میاندوره ای خبرگان رهبری و ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا 28 خرداد ماه 1400 در کشور برگزار می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1505

به "خبرنگاران شعب و صندوق های اخذ رای انتخابات در اصفهان 20 درصد افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شعب و صندوق های اخذ رای انتخابات در اصفهان 20 درصد افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید