لباس بیمار مبتلا به کرونا را نَتِکانید

به گزارش استدیو مرینا، محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران توصیه نموده اند لباس های بیمار مبتلا به کرونا تکانده نگردد چرا که این کار باعث پراکنده شدن ویروس در هوا می گردد.

لباس بیمار مبتلا به کرونا را نَتِکانید

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

به گزارش ایسنا، محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران بر اساس مقالات و مستندات موجود به این پرسش پاسخ داده اند که آیا تکاندن لباس فرد مبتلا به کووید 19 منجر به پخش شدن ویروس در هوا می گردد؟

ویروس کرونا به وسیله تماس مستقیم با افراد آلوده و تماس غیرمستقیم با سطوح یا اشیای آلوده به راحتی منتقل می گردد. ویروس عمدتاً به وسیله قطرات تنفسی که فرد آلوده هنگام سرفه، عطسه یا صحبت در هوا منتشر می نماید به شخص دیگر انتقال می یابد. این قطرات می توانند در دهان یا بینی یا ریه های افرادی که در همان نزدیکی هستند فرود بیایند.

مطالعات نشان داده اند که ویروس کرونای جدید می تواند تا 72 ساعت بر روی پلاستیک و فولاد ضد زنگ، تا چهار ساعت روی مس و تا حدود 24 ساعت روی مقوا فعال بماند. اما در خصوص اینکه ویروس تا چند ساعت روی لباس و پوشاک به صورت فعال باقی می ماند اطلاعاتی در دسترس نیست. بر اساس گفته بعضی پژوهشگران، تکاندن لباس فرد بیمار می تواند باعث پخش شدن ویروس در هوا گردد. این پخش شدن می تواند شانس ابتلا به بیماری را افزایش دهد.

توصیه شده است لباس های بیماران بجای تکاندن، با آب گرم و شوینده های لباس شسته شوند و سپس با استفاده از خشک کن، بخاری و یا اتوبخار به خوبی خشک شوند و در صورت امکان 24 ساعت در فضای باز در مقابل نور آفتاب قرار گیرند. حتما هنگام تماس با لباس بیماران مبتلا به کووید 19، از دستکش یکبار مصرف بهره ببرید و دستکش را بلافاصله پس از استفاده دور بیاندازید. اگر دستکش یکبار مصرف در دسترس نیست، از تماس دست آلوده به صورت خود پرهیز کنید و بلافاصله پس از اتمام کار، دست های خود را با آب و صابون بشویید.

منبع: فرارو
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1003

به "لباس بیمار مبتلا به کرونا را نَتِکانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لباس بیمار مبتلا به کرونا را نَتِکانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید