وزیر خارجه انگلیس: به حصول توافق هسته ای با ایران خوشبین نیستم

به گزارش استدیو مرینا، خبرنگاران: وزیر خارجه انگلیس گفت که درباره حصول توافق هسته ای با ایران خوشبین نیست.

وزیر خارجه انگلیس: به حصول توافق هسته ای با ایران خوشبین نیستم

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید. از شهرهای زیبایی همچون لندن و منچستر دیدن کنید، سوار چرخ فلک چشم لندن شوید و از تعطیلات حسابی لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس گفت که درباره حصول توافق هسته ای با ایران تا روز دوشنبه (سوم آذر) خوشبین نیست.

وی در ادامه از احتمال تمدید مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 پس از ضرب الاجل 24 نوامبر اطلاع داد.

هاموند که در پایتخت لتونی در جمع خبرنگاران صحبت می کرد گفت: من خوشبین نیستم که بتوانیم همه چیزها را تا دوشنبه انجام دهیم اما فکر می کنم در صورتی که پیشرفت چشمگیری داشته باشیم قادر خواهیم بود تا زمان ضرب الاجل را تمدید کنیم که بر اساس آن به ما اجازه داده می گردد تا به توافق نهایی رسیده و پیشرفت خوبی در مسیری صحیح انجام دهیم.

تقریباً یک سال از توافق موقت ژنو که در آن ایران و گروه 1+5 بر اساس برنامه اقدام مشترک پذیرفتند که برنامه هسته ای ایران به ازای تسهیل بعضی تحریم ها محدود گردد می گذرد. و اکنون تیم مذاکره نماینده هسته ای کشورمان به ریاست محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، در وین، پایتخت اتریش، حضور یافته تا برای آخرین بار پیش از انتها ضرب الاجل 3 آذر (24 نوامبر) به گفت وگو با شش قدرت جهانی بپردازند.

رسانه ها و کارشناسان امر برآورد های گوناگونی درباره نتایج این مذاکرات مطرح می نمایند، اما احتمال دستیابی به نوعی توافق نسبی توأم با تمدید گفت وگوها بیشترین رأی صاحب نظران را به خود اختصاص داده است.

از ظرفیت غنی سازی در ایران و نیز جدول زمان بندی لغو تحریم های ایران به عنوان بزرگترین چالش های مذاکرات نام برده می گردد. در حالی که کشورمان بر ضرورت برخورداری از غنی سازی صنعتی در انتها دوره توافق نهایی (که خود محل مجادله است) تأکید دارد، آمریکایی ها، به عنوان طرف اصلی مذاکره با ایران، خواستار محدود شدن توان غنی سازی ایران به نوعی ظرفیت دکوری هستند. در حوزه تحریم ها نیز تهران اصرار دارد که برچیده شدن آنها به صورتی مؤثر و محسوس انجام گردد اما هدف غربی ها این است که تا حداکثر زمان ممکن ساختار تحریم ها را حفظ نمایند، خواسته ای که با مخالفت مذاکره نمایندگان کشورمان رویارو شده است.

اختلافات در حوزه های دیگر چون مدت زمان توافق نهایی، رآکتور اراک، آینده حوزه تحقیقات و توسعه در برنامه هسته ای ایران و نیز بازرسی ها از دیگر مسائلی هستند که در مذاکرات جاری به آنها پرداخته خواهد شد.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 670

به "وزیر خارجه انگلیس: به حصول توافق هسته ای با ایران خوشبین نیستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه انگلیس: به حصول توافق هسته ای با ایران خوشبین نیستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید