پروتکل های سخت گیرانه آزمون دکتری در استان خوزستان خبرنگاران

به گزارش استدیو مرینا، وزیر علوم از افزایش حوزه های برگزاری آزمون دکتری 1400 در مقایسه با سال گذشته اطلاع داد و گفت: سال جاری پروتکل های سخت گیرانه تری در خوزستان اعمال کردیم.

پروتکل های سخت گیرانه آزمون دکتری در استان خوزستان خبرنگاران

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، منصورغلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز 15 اسفند ماه 99 در حاشیه بازدید از برگزاری آزمون دکتری 1400 حوزه دانشگاه شهید بهشتی به اجرای کامل پروتکل های بهداشتی این آزمون اشاره نمود و گفت: امروز آزمون متمرکز دکتری سال 1400 در کشور برگزار می گردد و بیش از 195 هزار داوطلب در این آزمون شرکت کردند و در 100 حوزه آزمون خود را می دهند.

وی در ادامه به افزایش حوزه های برگزاری آزمون دکتری 1400 اشاره نمود و اضافه نمود: سال گذشته تعداد حوزه های برگزاری آزمون دکتری 60 حوزه بود، اما به دلیل افزایش فاصله جایگاه ها و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی تعداد حوزه ها سال جاری افزایش پیدا نموده است.

وزیر علوم همچنین ادامه داد: در استان خوزستان پروتکل های سخت تری برای برگزاری آزمون دکتری در نظر گرفتیم و سال جاری توصیه شد تعداد حوزه های برگزاری آزمون در این استان افزایش یابد.

غلامی همچنین تاکید نمود: حدود 45 درصد داوطلبان دکتری زنان و 55 درصد نیز آقایان تشکیل می دهند البته تعداد آقایان در دو تا از رشته های دکتری یعنی گروه فنی و مهندسی و دامپزشکی بیشتر از خانم ها هستند و در سایر گروه ها تعداد زنان داوطلب بیشتر است.

وزیر علوم همچنین در مورد حذف بعضی گرایش های آزمون دکتری اعلام نمود: گرایش هایی که در کنار رشته های مختلف تجمیع یا حذف شده است به دلیل برنامه ریزی آموزشی و یک سری بحث های کارشناسی بوده که رخ داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1493

به "پروتکل های سخت گیرانه آزمون دکتری در استان خوزستان خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروتکل های سخت گیرانه آزمون دکتری در استان خوزستان خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید